L'avió teledirigit Flyox comença les proves a l'aeroport de la Seu d'Urgell
L'aparell està pensat per al transport de mercaderies a zones remotes, feines agrícoles de fumigació o vigilància. El dron és l'únic capaç d'enlairar-se i aterrar en qualsevol superfície
L'aeroport de la Seu d'Urgell ha acollit aquest dijous les primeres proves de l'avió teledirigit Flyox que la companyia Singular Aircraft té previst començar a comercialitzar durant el 2016. Es tracta d'un dron de 3.800 quilos de pes i un radi d'acció d'uns 110 quilòmetres. L'aparell està pensat pel transport de mercaderies en zones remotes, feines agrícoles com les fumigacions o la vigilància en zones de conflicte o incendis forestals. El giny, que tindrà un cost d'operació de 220 euros l'hora, és de fàcil trasllat malgrat la seva grandària.
L'avió arribava ahir amb camió i es va muntar amb 4 hores. L'inconvenient de l'aparell és que a l'Estat espanyol no se'ls ha autoritzat a volar i les proves que es fan a la Seu d'Urgell només són de circulació per la pista de vol. Miquel Colom, conseller delegat de Singular Aircraft, ha explicat a l'ACN que a d'altres països sí que han pogut volar i pisos d'Àfrica o Sud Amèrica s'han mostrat interessats per aquest aparell. El Flyox és l'únic capaç d'enlairar-se i aterrar en qualsevol superfície. És el dron civil més gran, versàtil i econòmic del mercat, segons ha assenyalat Colom.
Un dels grans avantatges d'aquest avió és que el pilot no es posa en risc, ja que dirigeix l'avió des de terra. Els comandaments es troben en una furgoneta. La producció d'aquest aparell s'ha fet a una planta de producció de Cornellà de Llobregat. El desplaçament fins a l'aeroport de la Seu d'Urgell per provar-lo respon a les facilitats que l'empresa ha rebut per part d'Aeroports de la Generalitat. Els dos mesos de proves serviran a l'empresa per implementar les millores necessàries i iniciar la fase de producció.