Les baixes laborals per COVID-19 alteren la circulació de la línia R3 entre Vic i la Tor de Querol
RENFE ha començat a anul·lar provisionalment els desplaçaments en aquest tram i a habilitar-hi un servei alternatiu d'autocar. La companyia ja tenia aquest diumenge més de 50 maquinistes confinats per contagi o per ser contacte directe d'un positiu
Rodalies RENFE ha comunicat aquest diumenge que atura temporalment la circulació de trens de la línia R3 -que connecta Barcelona i Puigcerdà- en el tram entre Vic i la Tor de Querol. La companyia estatal ha justificat la decisió pel gran nombre de baixes laborals entre els maquinistes, causades per l'augment de treballadors confinats per contagi de COVID-19 o bé per ser contacte estret d'un contagiat.
RENFE ha informat que aquesta situació excepcional, que ara mateix afecta més de 50 maquinistes, l'ha obligat a "reformular el servei a Catalunya" pels dies vinents i a cancel·lar entre 20 i 30 de trajectes al dia. Per això, en els trams o freqüències en què no es pugui oferir el servei, per manca de maquinistes, s'habilitarà un transport alternatiu per carretera. El primer tren afectat per la mesura ha estat el que havia de sortir aquest diumenge al migdia (13.44 h) des de la Tor de Querol. La primera meitat del trajecte, fins a Vic, s'ha fet amb autocar. Una situació que afecta la Cerdanya, el Ripollès i el nord d'Osona.
Fonts de l'operador ferroviari han assegurat a l'ACN que ara intenten "minimitzar l'afectació", però assegura que en el cas dels trens "els conductors no es poden substituir fàcilment". Tot i això, la companyia ha reconegut que els trens d'AVE i llarga distància no s'estan veient afectats per les cancel·lacions i ho ha justificat perquè és "on hi ha més mobilitat aquests dies".
Pel que fa a les cancel·lacions, moltes es produeixen a línies com l'R1, on hi ha una freqüència més alta. Renfe insisteix que, tot i les afectacions, "sempre hi ha una garantia de desplaçament" perquè els usuaris disposaran d'un transport alternatiu per carretera o bé, en el cas de línies amb moltes freqüències poden esperar al següent tren. L'operadora fixa cada tarda quina modificació tindrà el servei de l'endemà tenint en compte l'evolució de les baixes.