Les diputacions catalanes i el conseller Duch acorden sumar esforços per potenciar el finançament europeu dels ens locals
Girona ha acollit una trobada de les presidències dels quatre ens provincials amb la Conselleria d’Unió Europea i Acció Exterior de la Generalitat de Catalunya. Els presidents també s'han reunit amb l’associació cultural La Bressola i s'han compromès a col·laborar-hi
El president de la Diputació de Lleida, Joan Talarn, acompanyat del president de la Diputació de Girona, Miquel Noguer; la presidenta de la Diputació de Barcelona, Lluïsa Moret, i la presidenta de la Diputació de Tarragona, Noemí Llauradó, s’ha reunit aquesta tarda a la seu de la Diputació de Girona amb el conseller d’Unió Europea i Acció Exterior de la Generalitat de Catalunya, Jaume Duch. L’objectiu de la trobada ha estat estudiar com augmentar la coordinació entre les diferents administracions per facilitar i potenciar la captació i gestió de fons europeu per part dels ens locals.
El conseller i les presidències de les diputacions catalanes han posat en valor l’oportunitat que representen els fons europeus per impulsar projectes locals alineats amb les grans transformacions europees. Davant d'aquest propòsit compartit, han coincidit a expressar la voluntat de treballar de manera més coordinada "per tenir més possibilitats d’èxit".
En aquest sentit, el president Talarn ha manifestat que el finançament europeu és "una eina clau per fer realitat projectes essencials a tots els municipis de la demarcació". I ha afegit: “Hem de ser proactius i garantir que aquests recursos arribin a cada racó del nostre territori, perquè només així podrem avançar cap a la terra d’oportunitats que volem ser, més equilibrada, dinàmica i amb igualtat d’oportunitats per a tothom”.
Reunió amb l'associació cultural La Bressola
Un cop finalitzada la trobada amb el conseller, les presidències de les diputacions catalanes s’han reunit amb representants de l’associació cultural La Bressola, entitat promotora de la llengua i la cultura catalanes a la Catalunya Nord. Els presidents els han agraït la tasca que fan de divulgació i protecció de de la llengua catalana i s’han compromès a col·laborar amb l’entitat per evitar el seu tancament i preservar la feina que fan.
Prèviament, tots han mantingut una trobada amb representants dels diferents grups polítics de la Diputació de Girona.