Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / Les estacions d'esquí d'Andorra tanquen la temporada d'hivern amb més de 2,3 milions d'usuaris

Les estacions d'esquí d'Andorra tanquen la temporada d'hivern amb més de 2,3 milions d'usuaris

Grandvalira ha rebut 1,7 milions d'aficionats, Pal Arinsal ha registrat el creixement més gran (+11,8%) i Ordino Arcalís ha quasi igualat el rècord de l'any passat i és el complex que ha acumulat més neu (4,3 metres). Les pistes han presentat bones condicions fins a l'últim dia d'obertura

Grandvalira (@grandvalira)
Grandvalira (@grandvalira)
25/04/2025 09:45

Les estacions d'esquí d'Andorra, agrupades a la marca Grandvalira Resorts, han tancat la temporada d’hivern amb un balanç molt positiu, atès que han generat 2.320.786 dies d’esquí venuts, que és el terme emprat per calcular el nombre d'usuaris que hi han practicat esquí o d'altres esports de neu. Aquesta xifra representa un creixement del 4%, respecte a la temporada passada, la qual cosa suposa, indiquen, "una millora significativa en part gràcies a l’augment de les precipitacions de neu a Andorra en períodes clau". Això també ha facilitat que el resultat per a cada una de les estacions hagi estat positiu. 

"Aquests resultats refermen el posicionament del Principat com una destinació d’esquí internacional del més alt nivell, amb garantia de neu, i una oferta d’activitats, oci, après-ski i de gastronomia complementària que l’amant de l’esquí aprecia com a diferenciadora", assenyala el director Comercial i de Transformació Digital de Grandvalira Resorts, Jordi Galceran.

Malgrat que les nevades d’inici de temporada van arribar tard i van impedir començar a operar en la data prevista (el pont de la Puríssima), les estacions d’Andorra van poder encetar la temporada de forma gradual a partir del 8 de desembre, convertint-se en les primeres dels Pirineus a obrir. A partir d’aquí, les nevades rebudes durant el mes de desembre van permetre gaudir d’una bona època de Nadal amb gran afluència de visitants, que es va mantenir durant els mesos de gener i febrer. A més, les inversions fetes per les estacions en la xarxa d’innivació en els darrers anys i la gran labor dels equips de terreny han estat clau, un hivern més, per poder seguir oferint grans jornades d’esquí en les èpoques amb menys precipitacions.

El mes de març va arribar amb grans nevades i, malgrat que algunes d'elles van afectar l'afluència dels caps de setmana, acumulaven elevats gruixos que han arribat fins als 250 cm en el tram final i han possibilitat espectaculars jornades durant aquest mes, a més de permetre que s'arribés en bones condicions fins al final de la Setmana Santa, que enguany s'esqueia tard, a la segona meitat d’abril. En aquest sentit, les estacions han tancat la temporada mantenint més de 120 quilòmetres esquiables a Grandvalira, i el 95% i 70% de les pistes obertes a Ordino Arcalís i Pal Arinsal, respectivament.

Augment dels dies d’esquí venuts a Grandvalira

El gruix principal d'activitat segueix corresponent a l'estació de Grandvalira, que ha superat per poc els 1,7 milions de dies d'esquí (1.700.816), xifra que representa un augment del 2,9% respecte a la 2023-2024. Aquest hivern, l’estació ha operat 134 dies de manera ininterrompuda entre el 8 de desembre i el 20 d’abril, essent una de les temporades més llargues dels darrers anys.

Les nevades d’aquesta temporada han arribat en dues grans tongades, al desembre i al març, i han comptabilitzat una acumulació de fins a 384 cm de neu en tot l’hivern, quan la temporada anterior se’n van registrar 337 cm (+14%). L’augment de les precipitacions també ha permès estalviar en l’ús de l’aigua per a la xarxa d’innivació. A més a més, les noves unitats de producció redueixen el consum d'aigua en un 90% respecte als de primera generació.

Pel que fa a les competicions, l’estació ha acollit diverses cites durant la temporada, entre les quals destaquen les dues proves de la Copa d’Europa masculina que es van disputar amb èxit el 3 i 4 de febrer i van reunir una setantena de promeses continentals, o La Mamba Ski Race by Joan Verdú a principis del mes d’abril amb 400 participants. Grandvalira, però, ja té la mirada posada en el retorn de la Copa del Món d’esquí alpí femenina la propera temporada, amb un supergegant i un descens, que tindran lloc el 28 de febrer i 1 de març de 2026 a la pista Àliga del sector El Tarter. Tot plegat s'ha complementat amb una àmplia oferta gastronòmica i de lleure, que té com a principal emblema el local d'après-ski L'Abarset, al Tarter.

Els visitants a Pal Arinsal creixen un 11,8%

Pel que fa a Pal Arinsal, és la que més ha crescut en nombre de visitants arribant als 422.394 dies d’esquí (+11,8%). L'estació de la Massana segueix tenint majoria de clients de l'Estat espanyol, sobretot de Catalunya, i representen quasi la meitat del total (49,5%), mentre que els del Regne Unit i d'Irlanda són un 21%; i els d'Andorra mateix, un 13%. L’estratègia de preus dinàmics i les millores a l’ecosistema digital segueixen mostrant el seu impacte positiu en les vendes online, que en el cas de Pal Arinsal han registrat un important creixement del 41%.

Pel que fa a les precipitacions s'ha acumulat fins a 402 cm de neu al sector Arinsal i 286 cm al sector Pal. l’estació ha pogut realitzar un gran estalvi d’aigua dedicant una xifra de metres cúbics d’aigua per la producció de neu de cultiu significativament menor, i ha reduït els 388.352 m3 emprats de l’exercici anterior als 334.722 m3 d’enguany. La valoració dels usuaris s'apropa a l'excel·lent, amb un índex de satisfacció global de 8,69.

En el vessant esportiu, un dels moments més importants ha estat la celebració de la 14a edició de la Copa del Món d'Esquí de Muntanya ISMF, la 6a sota el nom de Comapedrosa Andorra, que va arribar amb una important novetat. I aquest estiu, organitzaran la 10a edició de la Copa del Món UCI de BTT, del 9 al 13 de juliol.

Ordino Arcalís registra la seva segona millor temporada

L’estació d’Ordino Arcalís s’ha quedat a molt poques vendes de repetir el rècord històric de l’any passat, en què va sumar un total de 199.330 dies d’esquí venuts i 210.276 passatges. Aquesta temporada, que ha estat caracteritzada per majors nevades i, en general, millors condicions, el domini ordinenc ha registrat 197.576 dies d’esquí venuts. Els clients de l'Estat espanyol, amb clara majoria de catalans, representen el 70% dels usuaris. Els segueixen la clientela andorrana, que se situa al 20%, molt per davant dels britànics i irlandesos que en aquest cas només representen el 4%. Pel que fa a les franges d’edat, Ordino Arcalís és, d’entre les tres estacions andorranes, la que compta amb el perfil de client majoritari més jove, essent el 32% del total de visitants de la franja d’edat compresa entre els 18 i els 25 anys.

L’estació ordinenca ha estat també la que més neu ha rebut, amb 430 cm acumulats, una xifra que representa un 13,5% més respecte a l’acumulació registrada la temporada 23-24 i que permet seguir-la situant com un referent del freeride. Precisament aquesta temporada vinent Ordino Arcalís serà escenari dels primers Campionats del Món FIS de Freeride, entre l’1 i el 6 de febrer del 2026.

Una estratègia digital sòlida i en creixement 

Aquesta ha estat la sisena temporada seguida en la qual Grandvalira Resorts destina grans esforços en la millora del seu ecosistema digital, amb l’objectiu d’optimitzar l’experiència d’usuari i facilitar l’obtenció de forfets i serveis. Els visitants ho han valorat amb un 19% de creixement de les vendes online, i el creixement acumulat en aquesta opció des del 2019 ja és del 265%.

La nova APP també ha marcat una gran diferència aquest hivern i ha registrat gairebé 68.000 descàrregues, un 38% més que les obtingudes a l’anterior exercici. Els usuaris actius a l’APP s’han disparat fins als 205.000, un 84% més que la temporada passada, amb un total de 2.422.653 sessions (+80%). Aquest creixement s’ha transformat també en un augment molt significatiu de les vendes de forfets i serveis a través de l’aplicació, que s’han multiplicat per 10 mitjançant aquest canal. "L’objectiu és la millora contínua de l’experiència digital dels nostres clients" i per això seguiran "desenvolupant-la la temporada vinent amb usabilitats totalment innovadores en el mercat com l’ús del forfet digital al mòbil entre d’altres”, destaca el director de màrqueting de Grandvalira Resorts, David Ledesma.

Últims entrenaments de l'equip nacional al Tarter

Tot i el tancament de les estacions, la pista Esparver del sector del Tarter es manté oberta fins aquest diumenge, 27 d'abril, per acollir entrenaments dels equips nacionals de la Federació Andorrana d’Esquí. D’aquesta manera, es referma l’esforç del domini perquè els esquiadors andorrans puguin continuar entrenant a casa uns dies més. També es dona continuïtat a l’aposta que es va fer aquesta temporada amb l’Estadi Eslàlom Creand, una de les novetats de la temporada i que ha acollit en el seu primer any competidors de diferents països que han aprofitat les noves instal·lacions per entrenar-se. 

Mostrar formulari de contacte