Les exportacions de la demarcació de Lleida augmenten un 21% al primer trimestre de l'any
Les exportacions de la demarcació de Lleida van sumar 584,1 milions d'euros durant el primer trimestre d'aquest 2022, uns xifra que suposa un increment del 21,3% respecte al mateix període de l'any passat.
Per sectors, el de l'alimentació, begudes i tabac va ser el més exportador des de les comarques de Ponent i l'Alt Pirineu entre el gener i el març d'enguany. Aquest sector va generar 326,9 MEUR en vendes exteriors (+17,6%). El segueixen els béns d'equip, amb 63,7 MEUR (+40,1% respecte al primer trimestre de 2021).
Pel que fa a les importacions cap a la demarcació de Lleida, aquest primer trimestre han estat per valor de 405,8 MEUR (+37,9%). Per tant, tot i aquest notable augment de productes importats, el territori manté un saldo comercial positiu, de 178,3 MEUR.
Les exportacions catalanes, una quarta part de les de tot l'Estat
Al conjunt de Catalunya, les exportacions entre gener i març van sumar un volum total valorat en 21.873 milions d'euros (+14%). La xifra catalana representa una quarta part de la de tot l'Estat espanyol, que va ascendir a 89.611 MEUR (+23,9%).