L'Espai Ermengol estrena un documental sobre l'evolució històrica i el futur del comerç a la Seu d'Urgell
L'acte té lloc aquest dijous, 29 de gener, a la Sala de la Immaculada. Després de la projecció, s'obrirà una taula de debat amb comerciants i investigadors per analitzar els reptes del sector
L’Espai Ermengol-Museu de la Ciutat de la Seu d’Urgell continua la seva tasca de preservació i difusió de la memòria local amb la presentació del documental “Comerç i ciutat: una mirada històrica, present i futur”. L'audiovisual, una producció pròpia del museu realitzada per la productora KTO i amb la col·laboració de l’Arxiu Comarcal de l’Alt Urgell, s’estrenarà el aquest dijous 29 de gener, a les 20.15 hores, a la sala de La Immaculada.
El documental ofereix un recorregut per l’evolució de l’activitat comercial a la Seu, un dels motors econòmics i socials més importants de la capital alturgellenca al llarg dels segles. A través d’imatges d’arxiu i testimonis, l’obra no només mirarà cap al passat, sinó que també reflexionarà sobre la realitat actual i els horitzons de futur del comerç de proximitat.
Taula rodona i col·loqui
Un cop finalitzada la projecció, l’acte continuarà amb una taula rodona moderada per Anna López, dinamitzadora de l’Espai Ermengol. L’objectiu és generar un espai de diàleg obert a la ciutadania on es puguin contrastar experiències viscudes i noves perspectives estratègiques. La taula de col·loqui comptarà amb la participació de Juan Carlos Salses, per part de la Unió de Botiguers de la Seu d’Urgell (UBSU); Mercè García, de l’històric establiment Cal Bundancieta, i els investigadors Lluís Salses, Amadeu Gallart i Javier Galindo, que han aportat el rigor històric a la investigació.
Amb aquesta iniciativa, l’Ajuntament de la Seu i l’Espai Ermengol volen retre homenatge a les generacions de botiguers que han configurat la identitat de la ciutat i, alhora, fomentar el debat sobre el model de ciutat que es vol per als propers anys.
