Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / L'exdiputat de C's José Domingo impulsa un recurs contra la Llei de l'Aranès

L'exdiputat de C's José Domingo impulsa un recurs contra la Llei de l'Aranès

La plataforma Impulso Ciudadano rebutja que s'atengui en occità a la Generalitat i que sigui llengua preferent a les escoles d'Aran

07/01/2011 17:25

La plataforma Impulso Ciudadano, promoguda per l'exdiputat de Ciutadans José Domingo, ha instat la Defensora del Poble, María Luisa Cava de Llano, a interposar un recurs d'inconstitucionalitat contra la llei de l'aranès, aprovada pel Parlament l'1 d'octubre del 2010.

El grup espanyolista està en contra de la llei perquè "dóna una oficialitat a aquesta llengua que supera l'àmbit territorial de la Vall d'Aran i és contrària a la cooficialitat lingüística fixada en l'article 3 de la Constitució". La llei de l'aranès regula la protecció a Catalunya de l'occità i li dóna un reconeixement oficial. A més a més, per primera vegada n'estableix l'ús preferent en les institucions locals i escoles d'Aran.

Domingo segueix així el mateix camí que que ja havia emprès anteriorment amb les lleis d'acollida i de consum, amb la novetat que ara ja no només es pronuncia contra la protecció del català, sinó també de l'aranès.

Mostrar formulari de contacte