L'historiador Oliver Vergés torna a impartir el curs 'El comtat d'Urgell a l'any mil'
La formació es durà a terme a través d'Internet. Les classes estan reconegudes amb un certificat d'aprofitament expedit per l'Institut d'Estudis Comarcals de l'Alt Urgell i la plataforma Aulae
La plataforma Aulae.es ofereix novament el curs online 'El comtat d'Urgell a l'any mil'. La proposta formativa, de 25 hores, l'imparteix l'historiador Oliver Vergés, membre de l'Institut d'Estudis Comarcals de l'Alt Urgell i col.laborador de RàdioSeu, a través del programa 'A les portes de Troia'. La formació està reconeguda amb un certificat d'aprofitament expedit per l'Institut d'Estudis Comarcals de l'Alt Urgell i la plataforma Aulae.
'El comtat d'Urgell a l’any mil' ofereix una introducció a la història del comtat d’Urgell a finals del segle X i a principis de l’XI, exposant els fets i processos més importants que s’hi van desenvolupar, sobretot en els anys del comte Ermengol I i el bisbe Sal·la (980 – 1010).
La docència ofereix les claus per conèixer com era el territori urgellenc fa mil anys, quines eren les dinàmiques econòmiques i demogràfiques, i quines eren les formes de propietat i poblament. D’altra banda, i centrant-se més en el relat històric, les classes explicaran el procés d’obertura urgellenca cap a Roma, Còrdova i el migdia francès, quina era la realitat del poder comtal en aquells anys i com el territori va passar de la defensa a l’atac, a partir de l’any mil, respecte els seus veïns musulmans del sud.
Acostament a la història medieval de Catalunya
"El curs és ideal per apropar-se a la història medieval de Catalunya, dels Pirineus i de la península Ibèrica d’una manera amena i didàctica però sense renunciar al rigor en el discurs històric", s'explica en la presentació. Es tracta, per tant, d’una proposta que pot interessar tant a persones que no tenen un carrera professional en el camp de la història com a historiadors i/o investigadors que vulguin acostar-se a la història, relativament desconeguda i poc tractada, del món urgellenc a l’any mil. El curs està compost per un total de cinc temes, un de caràcter introductori i quatre d’específics.
La docència es desenvolupa mitjançant l’explicació de cada tema, una classe en vídeo d’uns vint minuts per tema i una presentació de caràcter esquemàtic. A més, el curs el complementen un seguit de materials (articles divulgatius, articles específics, podcasts radiofònics, entre d'altres) que poden servir a l’alumne per aprofundir en la temàtica.
