Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / Licitada la redacció de la millora de l'N-230 al tram d'accés a la boca nord del túnel de Vielha

Licitada la redacció de la millora de l'N-230 al tram d'accés a la boca nord del túnel de Vielha

El document haurà d'aportar solucions per eixamplar la calçada i millorar-hi la seguretat. També s'estudiarà la creació de carrils d'avançament
Àmbit d'actuació de la futura millora de l'N-230 entre Vielha i la boca nord del túnel de Vielha
24/10/2022 17:40

El Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (MITMA) ha licitat per 1,19 milions d'euros (IVA inclòs) el contracte per redactar el projecte de condicionament i millora de la carretera N-230 entre la boca nord del túnel de Vielha i el nucli urbà de Vielha. El projecte preveu l'ampliació de la calçada en aquest tram, que abasta 6 quilòmetres. També s'estudiarà la possibilitat d'implantar carrils addicionals d'avançament, amb l'objectiu de millorar-hi la seguretat. L'obra s'emmarca en l'agenda d'actuacions previstes per millorar a llarg termini la carretera que connecta Lleida amb l'Aran i la frontera amb l'Estat francès, a Les.

El tram que s'estudiaran en aquest projecte s'assenta pràcticament en tot el seu recorregut a mig vessant. Així, la secció transversal amb prou feines assoleix els 7 metres d'ample, no té vorals i presenta un pendent mitjà de 5,7%, en haver de salvar un desnivell de 400 metres des de la cota del túnel fins a la població de Vielha. Des del Ministeri assenyalen que "les rampes pronunciades i les condicions del traçat dificulten l'avançament de vehicles més lents".

Per això, l'objectiu és millorar la seguretat viària entre els punts quilomètrics 157 i 163. Així, s'ampliarà la plataforma perquè, a més d'una calçada estable de 7 metres d'ample en tot el tram, es disposi de vorals d'1 metre a cada costat i cuneta longitudinal de seguretat adossada. Tot plegat, cercant també "la màxima integració ambiental dels elements funcionals de la carretera".

Els futurs treballs de millora es completaran amb el disseny de la rehabilitació estructural del ferm allà on faci falta, a més de l'estudi de la implantació de punts de frenat d'emergència -especialment al final de la recta d'entrada a Vielha- i d'un salvaallaus que substituirà l'actual. Finalment, s'hi inclourà l'avaluació ambiental.

La transformació de l'N-230, pendent de l'avenç de l'autovia A-14

Aquest projecte forma part de l'agenda d'actuacions per a millorar l'N-230, que actualment parteix des d'Almenar (Segrià) mentre no avança la previsió de desenvolupar -en el mateix traçat- l'autovia A-14, de la qual actualment només hi ha fets els aproximadament 17 quilòmetres que separen aquesta població de la connexió amb l'A-2 a Lleida.

Recentment, el Ministeri de Transports han licitat també els contractes per redactar el projecte d'Almenar fins al límit amb la Franja, juntament amb condicionament del tram entre Benavarri i Sopeira (Ribagorça) com a "2+1"; és a dir, dos carrils en un sentit i un sol carril a l'altre. Entremig d'aquests dos trams, la futura A-14 i actual N-230 també passa per poblacions com Castellonroi, Baells i Saganta.

Mostrar formulari de contacte