L'Institut d'Estudis Comarcals de l'Alt Urgell, present a les XII Trobades Culturals Pirinenques
El programa inclou una dotzena de ponències vinculades a la natura i la cultura al Pirineu. Hi intervindran Lluís Obiols, Isidre Domenjó i Jordi Pasques, entre d'altres
Prada de Conflent acollirà aquest dissabte, 24 d'octubre, les XII Trobades Culturals Pirinenques, sota el títol "Natura i cultura al Pirineu". El programa inclou una dotzena de ponències dedicades a diferents aspectes d'aquesta temàtica, com ara 'El Camí Cardoner del Cadí, per on es transportava la sal cap al Pirineu', a càrrec de l'historiador i president de l'Institut d'Estudis Comarcals de l'Alt Urgell, Lluís Obiols; 'Trementinaires: de l'oblit a la identitat', amb Isidre Domenjó i Coll, tècnic de cultura del Consell Comarcal de l'Alt Urgell; i 'Amb les cames i amb el cor. Vindicar l'excursionisme primigeni', a càrrec de Jordi Pasques, escriptor i fundador del Grup Excursionista d'Oliana.
En el marc de les trobades també es presentarà el llibre Patrimoni i turisme al Pirineu: 11s Trobades Culturals Pirinenques, que recopila les intervencions dutes a terme a Esterri d’Àneu el 25 d'octubre del 2014. L'acte el durà terme Josep Santesmases, vicepresident segon de l'Institut Ramon Muntaner.
Les activitats estan organitzades conjuntament pel Casal de Conflent, l'Àmbit de Recerques del Berguedà, els Amics de Besalú i el seu Comtat, el Centre Cultural Català del Vallespir, el Centre d'Estudis Comarcals del Ripollès, el Centre d'Estudis Ribagorçans, l'Ecomuseu de les Valls d'Àneu, l'Institut d'Estudis Aranesi, l'Institut d'Estudis Ceretans, l'Institut d'Estudis Comarcals de l'Alt Urgell i la Societat Andorrana de Ciències.
Diumenge al matí està prevista una sortida botànica i cultural que complementarà la jornada de ponències.
