L'Institut Hug Roger III, pioner a impartir el cicle de guia i informació mediambienal
La nova oferta és única a l'Alt Pirineu i a la demarcació. També s'incorpora el cicle superior d'activitats comercials en l'àmbit turístic
L'Institut Hug Roger III de Sort impartirà el curs vinent dos cicles formatius nous. Es tracta del cicle de grau mitjà, 'Activitats comercials en l'àmbit turístic' i del cicle de grau superior 'Guia, informació i assistències turístiques en l'àmbit mediambiental'. Aquesta oferta forma es duran a terme d'acord amb la demanda i les necessitats del sector turístic del territori.
La titulació de guia mediambiental és una oferta única a l'Alt Pirineu i a tota la demarcació de Lleida. El director dels Serveis Territorials d'Ensenyament, Miquel Àngel Cullerés, ha explicat que aquest cicle pot servir a gent amb experiència laboral per requalificar-se i obtenir una formació reconeguda pel departament d'Ensenyament. Cada curs compta amb unes 30 places.
Cullerés ha explicat a l'ACN que Sort és el lloc idoni per impartir aquest segon curs a causa de l'entorn. La comarca del Pallars Sobirà acull dos espais protegits: el Parc Natural de l'Alt Pirineu i el Parc Nacional d'Aigüestortes i Estany de Sant Maurici. El delegat territorial ha explicat que aquests cursos també estan pensats per ajudar a fixar els joves al territori i que trobin en aquest sector una sortida laboral.
Aquestes propostes se sumen al cicle de grau mitjà de Conducció d'activitats fisicoesportives en el medi natural i al cicle superior d'Animació d'activitats físiques i esportives.