Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / L'Institut La Valira estrena a l'edifici de Les Monges una exposició sobre el riu Valira

L'Institut La Valira estrena a l'edifici de Les Monges una exposició sobre el riu Valira

Alumnes de primer d'ESO han elaborat un treball dedicat a aquest curs fluvial i al seu entorn natural, social i cultural. Es pot visitar fins al 23 d'abril a la planta baixa del centre cultural urgellenc

07/04/2022 17:55

La planta baixa del Centre Cultural Les Monges oferirà des d'aquest divendres i fins al 23 d'abril, diada de Sant Jordi, l'exposició 'Mirades de la Valira', dedicada al curs fluvial d'aquest afluent del Segre que travessa tot el Principat d'Andorra i el nord de l'Alt Urgell. La mostra ha estat creada precisament per alumnes de primer d'ESO de l'Institut La Valira, que d'aquesta manera volen ajudar a incrementar el coneixement del riu que dóna nom al seu centre educatiu. El treball s'ha presentat aquest dijous a la Sala de la Immaculada.

La mostra és fruit del projecte realitzat aquest curs 2021-2022 sobre el trajecte de la Valira i el seu entorn natural, social i cultural. S'hi exposen plafons explicatius sobre la flora i la fauna que s'hi pot trobar, però també sobre l'arquitectura que s'hi pot trobar a prop, com ara el claustre modern del Parc del Valira, conegut com a Claustre del Racionero. Paral·lelament, s'hi explica d'altres aspectes del riu, del parc urbà que l'envolta al pas per la Seu i de l'institut mateix. A més a més, s'hi pot trobar una maqueta en 3D de la conca de la Valira, vídeos i reportatges sobre el riu i cal·ligrames (textos en imatges).

Des del centre urgellenc animen tothom a visitar l'exposició per apreciar la feina feta per l'alumnat. L'horari de visita serà el d'obertura habitual de l'edifici de Les Monges: de les 10 del matí a les 10 de la nit.

 

  • Presentació de l'exposició 'Les mirades de la Valira', a càrrec d'alumnes de l'Institut La Valira
    Presentació de l'exposició 'Les mirades de la Valira', a càrrec d'alumnes de l'Institut La Valira
  • L'Institut La Valira, amb el riu Valira en primer terme
    L'Institut La Valira, amb el riu Valira en primer terme

Mostrar formulari de contacte