Medalla de plata de Núria Vilarrubla a la Copa del Món a Augsburg
La palista urgellenca revalida, en C1 femení, el resultat obtingut ara fa dos anys a la ciutat bavaresa. Mònica Doria acaba 9a després de liderar la classificatòria. En caiac cros, or de Manu Ochoa a la fase cronometrada i plata de David Llorente a la final
Núria Vilarrubla torna a pujar al podi de la Copa del Món de Canoa Eslàlom. La piragüista urgellenca s'ha penjat la medalla de plata en C1 femení a la tercera prova d'enguany, aquest dissabte a Augsburg (Alemanya). És el seu primer podi en dos anys al circuit mundial i, precisament, l'ha aconseguit revalidant el segon lloc que ja va obtenir el juny 2024 a la mateixa ciutat bavaresa, agermanada amb la Seu d'Urgell.
El Cadí Canoë-Kayak va ser el gran protagonista a l'inici, atès que el millor temps de la classificatòria el va marcar Mònica Doria (109.50), per davant de l'australiana Jessica Fox, i Núria Vilarrubla va quedar tercera, a 1.69 de Doria. A la final, Vilarrubla va confirmar aquestes bones sensacions i es va situar com a líder provisional, amb una marca de 110.27, sense penalitzacions i amb només dues baixades més per acabar la ronda. Tot seguit va ser superada per Jessica Fox, que tot i penalitzar dos segons va assolir el millor temps de la jornada (107.93) i va penjar-se l'or. A l'últim descens, Mònica Doria no va poder repetir el bon resultat de la classificatòria i, amb dos segons afegit, va arribar a meta amb la 9a posició final (114.89), ja a quatre segons de les places de podi, que va completar la txeca Martina Satkova amb la tercera posició (110.28). Just per darrera de Doria va quedar la basca Miren Lazkano (10a, amb 115.46).
Aquesta ha estat la 12a medalla obtinguda per Núria Vilarruba en Copa del Món. La primera va ser l'any 2012, amb un bronze a la Seu d'Urgell mateix, i des des llavors ha sumat quatre ors (l'any 2015 a Pau, al 2016 i al 2017 a la Seu i al 2019 a Markkleeberg), cinc plates i tres bronzes. El darrer bronze va ser al 2021 al Parc Olímpic del Segre.
Miquel Travé no arriba a les finals
En C1 masculí, aquest cop Miquel Travé no ha pogut arribar a la final. I és que a la classificatòria es va saltar dues portes seguides a la segona meitat del canal i a partir d'allà ja no va tenir cap opció. El palista urgellenc va acabar en 62è lloc (255.30). Tampoc no van poder passar el tall els altres dos representants de l'equip espanyol, els bascos Alex Segura (29è, 105.98) i Oier Díaz (56è, 157.16). A la final es va imposar l'italià Raffaelo Ivaldi (97.51), acompanyat al podi pel britànic Adam Burgess (2n, a només 7 centèsimes) i l'eslovac Matej Benus (3r, a 1.65).
En K1 masculí, divendres, Miquel Travé tampoc no havia tingut sort i va ser 26è (98.66), a poca distància de Pau Echaniz, 23è (97.48). Tots dos es van quedar a uns quatre segons del 'top-12' que donava l'accés a la final. De la seva part, el palista segovià establert a la Seu David Llorente es va saltar tres portes a la segona part del recorregut i va quedar-se a la cua (75è). El txec Jakub Krejci va vèncer a la final (88.81) amb uns dos segons d'avantatge sobre els italians Giovanni de Genaro (2n, a 1.96) i Xabier Ferrazzi (3r, a 2.15).
I en K1 femení, Maialen Chourraut va tornar a mostrar el seu bon moment de forma amb un altre 'top-5'. Després de ser sisena a la classificatòria, l'experimentada palista basca va guanyar una posició a la final, en què va quedar 5a (103.14), a menys de dos segons de les places de podi, que van ocupar l'alemanya Ricarda Funk (guanyadora, amb 98.68), la francesa Camille Prigent (2a, a 1.15) i la polonesa Klaudia Zwolinska (3a, a 2.66). A la primera fase, Mònica Doria va penalitzar 50 segons a la porta 15, la part més difícil del canal, i va acabar 42a (155.72), mentre que la pontsicana Laia Sorribes va ser 29a (113.48).
Ochoa i Llorente, als podis d'aquest diumenge
La prova d'Augsburg s'ha completat aquest diumenge amb el caiac cros, que ha deixat dues medalles més per a l'equip espanyol que dirigeix l'urgellenc Guille Díez-Canedo. I és que a la fase cronometrada, el gallec establert a la Seu Manu Ochoa va aconseguir l'or en fer el millor temps de la classificació masculina (65.05). I més tard, a la final, David Llorente va assolir la medalla de plata, després de lluitar per la victòria amb el britànic Joseph Clarke (or) i el belga Gabriel de Coster (bronze). El quart lloc va ser per al britànic Ben Haylett. Prèviament, Llorente ja havia estat segon de les seves rondes tant a quarts com a semifinals, havia guanyat la seva sèrie de vuitens -ronda en la qual Ochoa va ser eliminat contra pronòstic- i havia fet el quart millor temps dels time trials.
Al caiac cros femení, Mònica Doria, Miren Lazkano i Leire Goñi no van passar dels vuitens de final, mentre que Maialen Chourraut es va quedar als quarts. A la final va vèncer la txeca Tereza Kneblova, per davant de la nord-americana Evy Leibfarth (plata) i la suïssa Alena Marx (bronze).
Al setembre, les finals a la Seu
La Copa del Món ICF fa ara una pausa i tornarà al final de l'estiu, quan es disputarà la penúltima prova al canal francès de Vaires-sur-Marne (del 3 al 5 de setembre) i les finals, que enguany tindran lloc al Parc Olímpic del Segre. Aquesta nova cita a la Seu d'Urgell tindrà lloc entre el 10 i el 13 de setembre i també servirà per preparar els Campionats del Món 2027 d'Aigües Braves, en què la capital urgellenca acollirà les proves de canoa eslàlom i caiac cros.
-
Núria Vilarrubla, amb Jessica Fox i Martina Satkova, al podi de C1 de la Copa del Món d'eslàlom a Augsburg (Foto: RFEP)
-
Or de Manu Ochoa a la cronometrada de la Copa del Món de caiac cros a Augsburg (Foto RFEP)
-
Medalla de plata de David Llorente a la Copa del Món de caiac cros, a la final d'Augsburg (Foto: RFEP)
