Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / #MilàCortina2026 | Gina del Rio debuta als Jocs Olímpics amb un 44è lloc a l'skiathlon

#MilàCortina2026 | Gina del Rio debuta als Jocs Olímpics amb un 44è lloc a l'skiathlon

El trencament d'un bastó al començament condiciona les opcions de la fondista laurediana, que acaba a sis minuts de les places de podi. Irineu Esteve renuncia a competir a les Dolomites en no assolir la condició física esperada

08/02/2026 09:00

Gina del Rio s'ha estrenat aquest dissabte com a atleta olímpica i, alhora, ha encetat la participació d'Andorra als Jocs d'Hivern de Milà-Cortina 2026. La fondista laurediana ha competit als 20km skiathlon (10km en clàssic i 10km en patinador o lliure) i ha fet una 44a posició.

A l'estadi de nòrdic de Tesero (a la vall de Fiemme), Del Rio ha tingut una estrena olímpica complicada, després que a la sortida en massa trencava el bastó i, paral·lelament, una altra competidora li clavava el bastó a la cama. Això va fer que li costés agafar el ritme i recuperar posicions, després que havia sortit amb el dorsal 27. Al km 3,3 era 36a, a 12 segons del grup capdavanter, i al km 6,6 ja havia caigut al 43è lloc i estava a quasi dos minuts.

En el canvi d’esquís per passar a skating, l'andorrana seguia en la mateixa posició, però ja a 3min21s de la líder, i al km 13,3 anava fins al quaranta-quatrè lloc en què arribaria a meta, amb un temps final d'1h01min36s, a 7min50s de la nova campiona olímpica, que és la sueca Frida Karlsson (53:45,2). La medalla de plata ha estat per a la també sueca Ebba Andersson (a 51s); i el bronze, per a la noruega Heidi Weng (a 1min26).

Gina del Rio disputarà la seva segona cursa olímpica aquest dimarts, dia 10, amb l'esprint femení. Les classificatòries seran al matí (9.15 h) i les finals al migdia (11.45 h). Sobre l'skiathlon, Del Rio l'ha valorat com "una cursa bastant dura" pel trencament prematur del bastó, que l'obligava a fer "un esforç extra" en una distància "que tampoc s’adapta massa" a les seves condicions, tot i que valora que "els esquís han funcionat bé".

L'entrenador i responsable de l'equip andorrà d'esquí de fons, Xabier del Val, coincidia a dir que ha estat "un dia difícil per començar els Jocs" i hi afegia que "la pista era dura i les condicions la feien més dura encara", perquè "a una cursa així, quan et treuen ja és molt complicat mantenir-se concentrat". Del Val creu que Gina del Rio "val més que aquest resultat", però conclou que "els Jocs Olímpics no són mai fàcils, era el seu debut i ha d’agafar l’experiència, girar full i concentrar-se en la següent cursa".

Esteve descansarà per recuperar-se

Mentrestant, l'altre representant andorrà en esquí de fons, Irineu Esteve, ha comunicat aquest dissabte que renuncia a competir a Milà-Cortina. Esteve ha justificat la renúncia perquè no es troba en les condicions físiques que esperava per afrontar els Jocs.

Arran d'un inici de temporada en què els resultats ja no havien acompanyat, ara fa uns dies l'esportista lauredià ja va deixar en punt mort la seva possible participació a les Dolomites i finalment, després dels entrenaments que ha fet a Tesero, ha decidit descartar les proves previstes. El fondista pirinenc ha matisat que estava "motivat al màxim i amb ganes" i que per això s'havia instal·lat a la vila olímpica, però ha constatat que "el cos ens està donant valors com si estigués malalt" i que per això "ara toca descansar i recuperar el cos, sense pensar en res més".

I és que les sensacions que ha tingut, assegura, han estat "molt dolentes", tant als entrenaments més intensos com en els lents. I hi afegeix que l'equip té ”identificat el problema”, que podria estar vinculat a un excés d'entrenament durant la tardor, però que ara per ara no sap quan el podrà resoldre del tot. Irineu Esteve havia de debutar precisament aquest diumenge, quan es disputa l'skiathlon masculí, i havia previst córrer també als 10 km individuals, divendres vinent dia 13, i als 50 km estil clàssic, dissabte dia 21.

  • Gina del Rio, seguida de la polonesa Monika Skinder, en el seu debut als Jocs Olímpics amb l'skiathlon (Foto: FAE/Nordic Focus)
    Gina del Rio, seguida de la polonesa Monika Skinder, en el seu debut als Jocs Olímpics amb l'skiathlon (Foto: FAE/Nordic Focus)
  • Entrenament d'Irineu Esteve a l'estadi de nòrdic dels Jocs de Milà-Cortina (Foto: FAE/Nordic Focus)
    Entrenament d'Irineu Esteve a l'estadi de nòrdic dels Jocs de Milà-Cortina (Foto: FAE/Nordic Focus)

Mostrar formulari de contacte