Mobilització a la Seu d'Urgell per l'1 de Maig
La manifestació, convocada per col·lectius locals, serà aquest divendres a les 6 de la tarda al passeig Joan Brudieu Els organitzadors denuncien en un manifest l'augment de la precarietat laboral i del cost dels estudis superiors, entre d'altres
El passeig Joan Brudieu de la Seu viurà aquest divendres, 1 de Maig, a les 6 de la tarda, una mobilització sota el lema 'Defensem la sobirania com a dones, classe i poble. Avancem cap al socialisme i el feminisme als Països Catalans'. La manifestació, oberta a tothom, ha estat convocada per Arran Alt Urgell, l’Assemblea d’Estudiants de l'Institut Joan Brudieu, la Candidatura d’Unitat Popular de l’Alt Urgell i Endavant Alt Urgell.
Tot coincidint amb aquesta jornada, les entitats convocants han publicat un manifest en què denuncien l'augment de la precarietat i l'aprofitament de la reforma laboral per abaratir acomiadaments i eliminar convenis col·lectius, a més a més de l'increment de les hores de treball sobre les dones, el desmantellament de serveis públics i la sobreexplotació de treballadors estrangers, alhora que joves qualificats marxen del país perquè no troben feina digna aquí.
El manifest també exposa l'augment dels preus del transport i de les universitats, cosa que, afirmen "deixa cada cop més jovent de la comarca sense la possibilitat d’estudiar". D'altra banda, rebutgen "el traspàs de recursos públics a empreses privades a través de privatitzacions". Per tot plegat, els col·lectius convocants rebutgen "el discurs de la recuperació econòmica" i advoquen per un major repartiment de la riquesa.