Montellà dedica una jornada a recordar la Guerra Civil al Pirineu
L'historiador i expresident comarcal Joan Pous oferirà una conferència sobre com va viure el conflicte la Cerdanya L'activitat de dissabte també oferirà una mostra sobre l'exili republicà i un concert de rock
El Grup d’Amics de Montellà organitza, aquest dissabte vinent, una jornada dedicada al record de la Guerra Civil i la retirada republicana pel Pirineu català. Tot plegat s’emmarca en la diada cultural que organitza cada mes d’agost l'entitat del Baridà.
Al llarg de tot el dia es podrà veure, a la plaça del Llac, una exposició de material abandonat pels republicans duran la fugida cap a França per la vall de Camprodon, l’any 1939. La mostra es complementarà amb una petita col·lecció de llibres de l’exili.
A les 6 de la tarda, el reconegut historiador cerdà, exalcalde de Bellver i expresident del Consell Comarcal de Cerdanya, Joan Pous, pronunciarà una conferència sobre la Guerra Civil a la comarca.
Posteriorment, i després d’aquest vessant més històric, la diada acabarà novament a la plaça del Llac amb una xocolatada popular i un concert a càrrec dels grups de blues i rock Mojodealers i G9.
El Grup d’Amics de Montellà, fundat fa gairebé 30 anys, té l’objectiu de recuperar i preservar el patrimoni cultural i etnològic, alhora que vetllar pel respecte del medi ambient de la zona.
Al llarg de les onze edicions de la diada cultural s’han abordat, a través de conferències i exposicions, qüestions com ara les riuades del 1982, la història de l’escola de Montellà, l’arribada del primer tractor al poble o bé la flora que es pot trobar a Cerdanya. Totes les activitats que organitza l’entitat son gratuïtes i obertes a tothom.
