Montferrer, Peramola i Cabó celebren les festes majors
Coll de Nargó recupera aquest dissabte al migdia la Baixada dels Raiers ajornada diumenge passat. El riu Segre també acull el Trofeu Amistat de pesca, amb competidors de primer nivell
Les poblacions de Montferrer, Peramola i Cabó celebren aquest cap de setmana la festa major. A més a més d’aquestes festes, a Coll de Nargó faran aquest dissabte al migdia la Baixada dels Raiers, que diumenge passat es va haver d’ajornar a causa de la pluja.
A Montferrer, la cita de dissabte a la nit inclou un concert amb el grup folk Eskamot Tamarro i ball amb l’Orquestra Privada, a més a més d’una batucada. Per a aquesta vetllada, la comissió de festes posa a disposició de tothom qui hi vulgui assistir un bus gratuït des de la Seu d’Urgell. El servei funcionarà tota la nit connectant la plaça de Catalunya de la capital comarcal amb el poble de Montferrer.
Diumenge, els actes començaran a les 7 de la tarda amb Els Tanyuts, un grup local de joves intèrprets de música tradicional. Tot seguit es farà un concurs de pastissos i de còctels i es podrà veure una exposició de fotos antigues del poble. A la nit, des de 2/4 de 9, hi haurà ball amb l’orquestra Màxima 2.
A Peramola, dissabte al migdia hi ha espectacle infantil amb Alea Teatre. A la tarda, espectacle amb Tot Circ i sardanes amb la Cobla Juvenil de Solsona. I a la nit, ball amb l’Orquestra Venus i concert del grup Tremendos.
Diumenge, després de la missa de festa major, Peramola viurà el ball de gegants, capgrossos i bastoners. A la tarda es podrà veure un partit de futbol entre el Peramola i el Vilanova de l’Aguda. La jornada de diumenge es clourà amb ball amb l’Orquestra Mandolina i una sessió de disco mòbil.
A més a més de tots aquests actes, al llarg del cap de setmana s’organitza a la Seu d’Urgell el VIII Trofeu Amistat-Open dels Pirineus de pesca, en la modalitat de mosca sense mort. Hi haurà 16 trams de Pesca, marcats en 2 sectors. Un sector és des de l'entrada d'aigua al Parc del Segre fins al Càmping La Quera, i l’altra d’allà fins al Pont d'Arsèguel.
És previst que hi participin un total de 32 pescadors, repartits en 16 parelles. En l'edició d'enguany hi ha dos pescadors que han estat mundialistes amb la selecció espanyola, Jordi Oliveres i Jesús Lamberto. També hi participen quatre pescadors del Campionat d'Espanya i diversos esportistes dels campionats autonòmics, vinguts de Catalunya, el País Valencià, l’Aragó i Navarra.