Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / Mor Romà Peguera, cofundador de l'Associació d'Hostaleria de l'Alt Urgell

Mor Romà Peguera, cofundador de l'Associació d'Hostaleria de l'Alt Urgell

L'hoteler urgellenc, de 85 anys i originari de l'Alta Ribagorça, havia gestionat al llarg de la seva trajectòria, i al costat de la seva família, l'emblemàtic Hotel Andria en ple centre de la Seu. També havia impulsat la sala de festes Corona

Romà Peguera, a la terrassa de l'Hotel Andria (Foto: arxiu família Peguera)
Romà Peguera, a la terrassa de l'Hotel Andria (Foto: arxiu família Peguera)
04/03/2024 18:45

L'hoteler urgellenc Romà Peguera Gil ha mort als 85 anys. La defunció es va produir divendres passat, 1 de març, i la missa funeral s'ha dut a terme aquest diumenge a la tarda a la Catedral de Santa Maria de la Seu d'Urgell.

Romà Peguera, nascut l'any 1938, era originari de Taüll i va créixer al Pont de Suert, on la seva família regentava el Restaurant Modern. De jove, però, va deixar l'Alta Ribagorça i es va establir a la Seu, on amb la seva dona, Maria Rosa Sort, va assumir la gestió de l'Hotel Andria, que en aquell moment ja era un punt emblemàtic de l'hostaleria de la ciutat i de la comarca, al bell mig del passeig Joan Brudieu. Aquestes darreres dècades l'Andria, fundat l'any 1875, ha consolidat aquesta condició i s'ha fet un nom propi a l'hora de potenciar la gastronomia local i els productes de proximitat, en un edifici que manté un disseny i una decoració singulars i cuidats al detall.

En el mateix recinte, Peguera també hi va impulsar la discoteca i sala de festes Corona, que al llarg de molts anys va ser tot un referent de la festa nocturna per a diverses generacions d'urgellencs i va acollir un gran nombre d'actuacions, concerts i celebracions destacades. El local estava ubicat just a sota l'hotel.

Des de l'Associació d'Hostaleria de l'Alt Urgell han destacat el fet que, tot i que no la va arribar a presidir, Romà Peguera va ser un dels cofundadors i impulsors destacats de l'entitat, que es va crear l'any 1993 i que actualment agrupa bona part dels hotels i restaurants de la comarca. L'AHAU es va instituir amb l'objectiu de ser el referent del sector a nivell local i en les relacions amb les administracions i amb la societat, com també per vehicular les reivindicacions dels professionals. L'associació també actua d'enllaç amb la Federació d'Hostaleria de Lleida.

Mostrar formulari de contacte