Motí dels passatgers de la línia de tren de Puigcerdà contra un maquinista que els volia deixar a mig trajecte
Quan eren a Ribes de Freser, el conductor pretenia fer-los baixar tot adduint que ja havia acabat la jornada laboral. Els afectats han trigat més de sis hores a arribar a la Cerdanya, amb un tram en bus inclòs
Els passatgers de la línia de tren R3 de Rodalies RENFE, entre Barcelona i Puigcerdà, s'han amotinat en el trajecte d'aquest divendres a la tarda després que el maquinista pretenia obligar-los a baixar a Ribes de Freser. L'origen de l'enfrontament va ser l'enèsim episodi de retards en aquesta ruta, que aquesta vegada ha fet que els usuaris que havien d'arribar a la Cerdanya acabessin trigant més de 6 hores, el doble del que és habitual.
En la línia del que sol passar amb RENFE a Catalunya, aquesta freqüència es va veure afectada per una avaria. Així, després que havien sortit des de Barcelona a mitja tarda (16.30 h), els passatgers van haver de fer un transbordament amb bus, entre Manlleu i Ripoll, per després tornar a agafar un tren a la capital del Ripollès. Amb tot plegat, ja ben entrada la nit (22.30 h) tot just arribaven a Ribes de Freser.
Al malestar per aquest desorbitat retard s'hi va sumar el fet que, llavors, el maquinista els va comunicar que finalitzava allà el recorregut, tot adduint que ja s'havia acabat el seu horari laboral. En aquell moment, un grup de passatgers es van amotinar i finalment van instar el conductor a completar el trajecte previst fins a l'última parada, a Puigcerdà. Una experiència que alguns afectats han qualificat com una autèntica "odissea", tot i que no és ni molt menys la primera vegada que hi ha situacions com aquesta a l'R3.
Nova avaria aquest dissabte
Sobre aquesta nova polèmica amb la línia R3, fonts de RENFE han dit a l'ACN que el conductor va fer la consulta al centre de gestió i finalment va rectificar i va continuar el recorregut fins a la capital cerdana. Aquest matinada de dissabte, tècnics d’ADIF han reparat l’avaria detectada entre Osona i el Ripollès, tot i que al matí encara se n’ha localitzat una altra, que s'ha resolt pels volts del migdia. En aquest cas, afectava la catenària entre Vic i Torelló i ha interromput la circulació en aquest tram. Això ha obligat un cop més a establir un servei alternatiu de bus.
Els nous incidents arriben en plena commemoració del centenari de l'arribada del tren a Puigcerdà. A l'acte central, ara fa just un mes, un grup nombrós de veïns van protestar davant la directora de Rodalies, Mayte Castillo, i el subdirector d'Estacions Nord-est d’ADIF, Josep Llobet, per denunciar el deteriorament i abandonament de la línia des de fa dècades. Tot plegat, en un moment en què, a més a més, s'especula amb la possibilitat d'estendre-la des de l'estació d'Alp -actualment abandonada i en ruïnes- fins a la Seu d'Urgell i Andorra. Per això, abans d'estudiar-ne un possible ramal, els usuaris exigeixen que es millori a fons el traçat actual i es redueixi el temps del recorregut (que encara ara és de 3h20min entre Barcelona i Puigcerdà), com també que se'n traspassi la gestió a FGC.
@Rodalies després de l'odissea del tren que veníem de Barcelona a Puigcerdà desde 16:30 i tirats a Manlleu, autobús a Ripoll, desde allí tren , arribem a Ribes de Freser i el conductor diu que ha acabat l seva jornada laboral, i que ens deixa tirats allà, ens em amotinat ! pic.twitter.com/TDVfOXDb2c
— KIM VIDAL BERNADES 🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️ (@KIIMET) November 4, 2022