Nova avaria d'Internet i telefonia a la Seu, l'Alt Urgell i la Cerdanya
Un intent de robatori de coure al Berguedà ha provocat un tall de connexió de Telefónica, que ha afectat el 30 per cent dels usuaris Els tècnics han solucionat el problema cap a tres quarts de 12 del migdia Els empresaris alturgellencs expressen el seu malestar però confien que aquesta problemàtica se solucionarà abans del mes d'abril
Bona part de la Seu d’Urgell, l’Alt Urgell, la Cerdanya i el Berguedà, s’ha tornat a quedar aquest dimarts sense Internet ni telefonia fixa. El servei de Telefónica ha deixat de funcionar a primera hora del matí i la zona ha restat incomunicada a nivell virtual, per enèsima vegada, fins a tres quarts de 12 del migdia. L’afectació es calcula que ha arribat al 30 per cent dels usuaris.
Telefónica atribueix la causa de la interrupció en l’accés a l’ADSL i la línia de telèfon convencional a un intent de robatori de cable al Berguedà. Segons les mateixes fonts, els lladres haurien confós la xarxa de fibra òptica amb fil de coure.
Tal i com sol passar en aquests casos, l’absència de connexió telemàtica ha afectat l’activitat quotidiana d’empreses, comerços, administracions, centres educatius i particulars. Per a molts usuaris, l’única via de comunicació en aquest context ha estat el telèfon mòbil.
La darrera avaria important a la Seu va ser fa tot just un mes i mig, el 7 de desembre. Aquell incident es va convertir en un dels més greus que hi ha hagut, ja que va deixar la ciutat incomunicada més de deu hores, durant tota una jornada laboral i en ple pont de la Puríssima.
Després d’aquell fet, Telefónica Catalunya es va comprometre davant l’Ajuntament i l’Associació d’Empresaris de l’Alt Urgell (AEAU) a completar un sistema de redundància per garantir que, si una línia falla, els usuaris es puguin connectar a través d’una altra. El compromís hauria de complir-se en el termini de tres mesos.
Malestar entre els empresaris
El president de l'AEAU, Jordi Grau, ha tornat a expressar públicament el seu malestar per la repercussió econòmica que suposarà la nova avaria i espera que ben aviat "arribi una solució definitiva a les mancances del servei deTelefónica". Tanmateix, Grau advoca per donar un marge de confiança a la companyia, que ja ha avançat en alguns dels seus compromisos.
Els empresaris alturgellencs hauran de tornar a avaluar novament els perjudicis de la interrupció de l'ADSL i la telefonia. En aquest sentit, Grau lamenta que la incomunicació s'hagi tornat a repetir a primera hora del matí, "quan l'activitat econòmica és més elevada i clau per a la jornada".