Nova recàrrega de les targetes prepagament de les beques de menjador escolar
L'abonament de 40 euros permetrà adquirir a les famílies productes bàsics en establiments alimentaris. L'ajut va iniciar-se quan va arrencar el confinament
Les 332 targetes de prepagament per garantir l’alimentació als infants i joves de l'Alt Urgell durant el període de confinament estan recarregades des d'aquest dissabte amb 40 euros addicionals. El Consell Comarcal alturgellenc ha comunicat l'ingrés a les famílies a través d'un SMS.
Les targetes no requereixen de PIN per al seu funcionament (en cas que es demani, cal prémer la tecla verda). D'altra banda, no permeten gastar més diners dels que estan carregats. La quantitat econòmica de la targeta està destinada exclusivament a la compra en establiments alimentaris, prioritzant l'adquisició de verdura, fruita, ous, carn, peix, pasta, arròs, cereals, llegums, pa, oli, sal, sucre, xocolata, fruits secs i llet i derivats làctics com els iogurts. Les targetes no funcionen en altres establiments, ni per a compres per internet.
És necessari que els usuaris de la targeta guardin els tiquets de compra dels productes comprats. Més endavant se’ls informarà per correu electrònic o SMS on han de dur els tiquets.
Consulta d'incidències
Per a les incidències en el funcionament del sistema es pot contactar amb el telèfon d’atenció al client de Caixabank (900 404 090), tot donant el codi de davant de la targeta (DE + números). Per consultar el saldo i els moviments de forma gratuïta, es pot accedir a qualsevol caixer de CaixaBank o bé a través de la web: www.moneytopay.com >Altres gestions de la teva targeta > Consulta de saldo i moviments.
Per a més informació i dubtes caldrà que les famílies es posin en contacte amb el Consell Comarcal de l’Alt Urgell, de 9 a 14 h, a través del telèfon 973 35 31 12, el correu electrònic consell@alturgell.ddl.net o bé a la pàgina web www.alturgell.cat. També es pot trucar al Consorci d’Atenció a les Persones de l’Alt Urgell (CAPAU), al 973 35 41 02, de 9 a 14 h. Per a urgències socials cal posar-se en contacte amb el 630 43 07 52, de 9 a 21 h, o bé al l'ajuntament corresponent.
Recàrregues
Els primers 40 euros de les targetes de prepagament per als alumnes amb beques de menjador es van abonar per cobrir els 10 dies laborables entre el 16 i el 29 de març. Posteriorment, es van recarregar 40 euros addicionals pel període del 13 de març fins a final de mes, i els 9 dies laborables compresos entre el 30 de març i el 9 d’abril (es van incorporar els dies laborables de Setmana Santa, tot i que no eren dies lectius escolars).
El dissabte 18 d’abril es va efectuar una nova recàrrega amb 36 euros, pel període corresponent als 9 dies laborables entre el 14 i el 24 d’abril. El dissabte 2 de maig es va efectuar un nou abonament amb 36 euros, pel 27 d’abril al 10 de maig, incorporant-se el 30 d’abril, malgrat ser festiu escolar. El 16 de maig s’ha efectuat una nova càrrega amb 40 euros, pel que fa al període de 10 dies laborables entre l’11 i el 24 de maig.