Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / Noves mesures pedagògiques per reduir la velocitat del trànsit a la CG-1 al pas per Sant Julià de Lòria

Noves mesures pedagògiques per reduir la velocitat del trànsit a la CG-1 al pas per Sant Julià de Lòria

Ja estan operatius radars i una senyalització horitzontal termo-adherida a l’asfalt de la carretera, amb una alta visibilitat diürna i nocturna
Senyalització de límits de velocitat a Sant Julià de Lòria (Foto: Govern d'Andorra)
05/10/2020 18:45

El ministre d’Ordenament Territorial, Jordi Torres, i el director de Mobilitat, Jaume Bonell, han presentat aquest dilluns les mesures que s’han implementat a la CG-1, al seu pas per Sant Julià de Lòria, per reduir la velocitat del trànsit en aquest tram urbà. La presentació també ha comptat amb la presència del cònsol major de Sant Julià de Lòria, Josep Majoral, i de la cònsol menor, Mireia Codina.

Torres ha posat en relleu que la voluntat del ministeri és “fer molta pedagogia i intentar que la gent circuli amb més cautela” i s’ha referit a la col·locació de nova senyalització vertical d’avís de controls freqüents de velocitat, situada en les dues entrades –nord i sud– de la població. Així mateix, ha destacat la instal·lació de tres radars a la vila laurediana, que, tal com ha remarcat el ministre, "tenen una funció educativa", ja que indiquen la velocitat a la qual se circula en el moment de pas. Aquest ginys són els primers d'aquest tipus que s’instal·len al país.

En paral·lel, el titular d’Ordenament Territorial ha explicat que el nou vial a Sant Julià de Lòria en el tram de carretera comprès entre l’enllaç de Fontaneda i el carrer d'Isidre Valls, obert al trànsit des del març d’enguany, ha contribuït juntament amb la nova geometria de l’avinguda de Francesc Cairat a descongestionar el trànsit en el nucli urbà.

700 sancions en aquesta zona

Tanmateix, el departament de Mobilitat ha constatat un augment de la velocitat amb gairebé 700 sancions en aquesta zona i, per aquest motiu –en col·laboració amb el Servei de Circulació comunal– s'ha proposat una sèrie de mesures que s’implanten per primera vegada a Andorra. Entre aquestes ressalten els esmentats radars o una senyalització horitzontal termo-adherida a l’asfalt de la carretera, que indica el límit de velocitat màxima amb una alta visibilitat diürna i nocturna.

Precisament, la posada en marxa del nou vial ha permès activar el primer carril de pacificació urbana de 30 km/h a l’avinguda de Francesc Cairat, en el qual comparteixen la calçada automobilistes i ciclistes, fomentant el respecte i la convivència.