Obre portes el nou centre comercial Epizen a Sant Julià de Lòria
Expectació en l'estrena del complex, que substitueix l'antic Punt de Trobada. Una part dels empleats han estat contractats a la Seu d'Urgell
Aquest dijous s'ha inaugurat el nou centre comercial Epizen, que esdevé el més gran d'Andorra i presenta un format innovador pel que fa al Principat. El recinte, ubicat a Sant Julià de Lòria i a poca distància de la frontera amb l'Alt Urgell, ja ha nascut amb força expectació i el primer dia ha rebut un gran nombre de visitants, per la qual cosa els impulsors del projecte, el Grup Pyrénées, fan una valoració positiva de la posada en funcionament.
Epizen ocupa l'espai de l'antic Punt de Trobada, que al llarg de les tres dècades anteriors ha estat una icona del sector comercial andorrà i un dels hipermercats més grans d'Europa. Ara, els nous gestors volen rellançar aquest espai, però amb un enfocament totalment nou. Pel que fa a aquesta reobertura de l'edifici, una part de la nova plantilla prové de l'antic projecte i, alhora, un nombre important de treballadors són de la Seu d'Urgell i el seu entorn, després que uns mesos enrere el Grup Pyrénées va dur a terme un procés de selecció de personal a la capital de l'Alt Urgell.
La principal novetat a primera vista és, sens dubte, l'aspecte exterior del complex. La façana principal s'ha ampliat uns metres, mitjançant una nova estructura metàl·lica recoberta, amb predomini del color beix en lloc del blanc que hi havia anteriorment. De la seva part, l'interior es va buidar completament i també s'ha renovat de dalt a baix. El primer dia només es va obrir la planta baixa, però aquest divendres a la tarda ja es posen en marxa la primera i la segona (aquest matí l'edifici roman tancat per motius tècnics).
La seva distribució és ara molt diferent a l'anterior i més semblant a la de grans centres comercials que s'han estrenat els darrers anys en ciutats com Barcelona. La directora d'Epizen, Eva Martínez, ha explicat que l'obertura de locals, tant comercials com de restauració, serà progressiva i en dues fases al llarg dels mesos vinents.
Supermercat Carrefour i locals franquiciats
El que sí que es manté és el protagonisme de l'àrea d'alimentació a la planta baixa. Ara, amb un gran supermercat de la marca Carrefour, de prop de 8.000 m2, que ofereix novetats com ara showcookings en directe i espais de degustació. En aquesta planta, l'altra gran novetat és la instal·lació d'un restaurant de menjar ràpid McDonald's, que substitueix el que hi havia fins ara al nucli urbà de Sant Julià. També s'hi ha ubicat una botiga de perfumeria de la marca Primor.
A les dues plantes superiors hi ha d'altres franquícies conegudes, com ara Lefties, Tezenis, Sprinter, IO Electro&Home, Textura i iBlú. Es preveu que els propers mesos s'hi afegeixin més botigues, a més d'una farmàcia a la planta baixa i una botiga 'pop-up' d'uns 400 m2. D'altra banda, el complex compta amb un aparcament amb capacitat per a un miler de vehicles. El projecte ha comportat més d'un any i mig d'obres, després que el Punt de Trobada va tancar portes el dia 30 de novembre de 2020.