Oliana impulsa el mercat laboral del sud de la comarca amb una jornada de 'Jobdating'
La iniciativa, que tindrà lloc el 5 de juny al pavelló Francesc Betriu, vol ser un espai de connexió directa entre demandants de feina i ofertes de treball. Les inscripcions per participar-hi són obertes
El pavelló Francesc Betriu d’Oliana es convertirà el proper 5 de juny en el punt de trobada estratègic per al mercat laboral de l’Alt Urgell, Solsonès i la Noguera. Sota el lema "Unim empreses i persones per a millorar l’ocupació", el municipi acollirà les seves primeres Jornades d’Ocupació, una iniciativa que busca dinamitzar el municipi i el territori més proper i generar oportunitats reals de contractació en un entorn proper i professional.
L'esdeveniment neix amb la voluntat de replicar al sud de la comarca l'èxit del model de Jobdating que es fa des de ja fa uns anys a la Seu d’Urgell. Així es pretén "reforçar la cohesió territorial i la resposta a les necessitats de talent de les empreses de la zona", segons indiquen els organitzadors.
La part central de la jornada és un espai de connexió directa amb entrevistes ràpides entre demandants de feina i ofertes de treball. El format àgil permet a les empreses detectar perfils amb potencial de manera immediata, mentre que les persones en recerca de feina tenen l’oportunitat de presentar-se directament davant dels responsables de selecció. A més, l'esdeveniment disposa d’un espai informatiu on s’assessora sobre els recursos d’ocupació i els programes de formació disponibles actualment a la comarca.
Dinamització econòmica i retenció de talent
Entre els perfils més demandats en aquesta edició destaquen els sectors de la indústria, els serveis, el comerç, la logística i l’atenció a les persones. Tot i això, l’organització subratlla que la jornada està oberta a qualsevol opció professional, ja sigui per a persones que busquen la seva primera feina com per a aquelles que volen reorientar la seva trajectòria.
Aquesta iniciativa sorgeix del Consell Comarcal de l’Alt Urgell amb la implicació de l’Ajuntament d’Oliana i la col·laboració dels grups Leader Alt Urgell-Cerdanya, Catalunya Central i Noguera-Segrià Nord, entre altres agents econòmics i socials. Amb aquest impuls conjunt, la comarca vol reafirmar "el compromís amb la dinamització econòmica i la retenció del talent en un context de transformació del mercat laboral".
Inscripcions obertes
Les persones interessades poden inscriure’s a través del formulari disponible als canals oficials dels serveis d’ocupació de l’Alt Urgell, Solsonès i Noguera. Les empreses que vulguin participar-hi també poden sol·licitar-hi plaça fins a completar l’aforament.
