Organyà farà un cribratge poblacional per detectar nous casos de coronavirus
L'Ajuntament i Salut demanen la màxima participació per frenar l'aparició de contagis, després que la darrera setmana se n'ha diagnosticat 25. Les proves fetes a l'Escola Miret i Sans han confirmat 8 positius entre els alumnes, i al municipi la velocitat de transmissió supera els 3 punts
El Departament de Salut, en col·laboració amb l'Ajuntament d'Organyà, durà a terme un cribratge poblacional entre els habitants d'aquest municipi de l'Alt Urgell, davant l'augment de contagis de COVID-19 que s'ha constatat les darreres setmanes. Els tests es duran a terme aquest dijous, dia 6. Des del consistori s'ha demanat que hi participin el màxim possible de veïns, per tal de poder detectar nous casos i frenar les cadenes de transmissió.
Des del consultori d'Organyà s'han sumat a les crides a extremar la precaució, tenint en compte les dades objectives actuals. Al municipi ganxo, les darreres dues setmanes s'hi ha diagnosticat 30 nous contagis per coronavirus, dels quals 25 van ser la setmana passada; i els 5 restants, la setmana anterior. La doctora Carmen Clotet ha advertit que "la situació és complicada i necessitem la col·laboració de tothom per tal de revertir-la". Per això, ha demanat públicament "a les persones positives i als seus contactes que respectin el confinament que assenyalen els protocols; i a la població en general, que redueixin la interacció social".
Paral·lelament, a l'Escola Miret i Sans ja s'hi ha fet un cribratge, en el qual s'ha detectat 8 positius entre els alumnes. Ara mateix hi ha 4 grups escolars i un d'extraescolar confinats, que sumen 59 alumnes i 7 professors.
A més a més, la velocitat de reproducció del virus (Rho7) s'ha enfilat fins a 3,08, el triple del límit recomanat per Salut. Això significa que ara mateix, de mitjana, cada contagiat transmet la malaltia a tres persones més. Amb tot plegat, el risc de rebrot d'Organyà s'ha situat a 12.323 punts, sempre tenint en compte que es tracta d'un municipi de menys de 800 habitants.
A la Seu, puja la Rho7 però baixa el risc de rebrot
Aquestes dades han influït també en l'augment dels índexs al conjunt de l'Alt Urgell. A data d'avui, el risc de rebrot a la comarca és de 700 punts; i la Rho7, d'1,71.
A l'Àrea Bàsica de Salut de la Seu, aquests dos indicadors estan lleugerament millor, però igualment per damunt del límit recomanat (a 1,46 i a 394 respectivament). Al Sant Hospital hi ha 2 ingressats, un més que el dia anterior. El percentatge de positius als nous tests és ara del 9,12%. A la capital de l'Alt Urgell, ara només hi ha un grup escolar confinat, format per 21 alumnes i 2 docents.
Menys ingressats a l'Alt Pirineu i Aran
A la Regió Sanitària de l'Alt Pirineu i Aran, tot i l'augment de l'Alt Urgell, la Rho7 es manté per sota el límit (0,98) i amb tendència a la baixa, com també es redueix el risc de rebrot (a 384). La millor situació tant del Pirineu com de tot Catalunya segueix sent la de l'Alta Ribagorça, on ara mateix la incidència del virus és nul·la (0) en tots els índexs. Entre els quatre hospitals pirinencs hi ha 21 ingressats, un descens remarcable respecte dels 30 que hi havia la setmana passada.