Pas endavant per a la millora de la carretera de Bellver fins a la C-16
El diputat de Serveis Tècnics i Carreteres de la Diputació de Lleida, Josep Cosconera, ha signat aquest dijous l’acta de replanteig de condicionament, millora i pavimentació de la carretera LP-4033a, en el tram final de la zona urbana de Bellver de Cerdanya, a la N-260, fins a la C-16, al municipi de Baltarga.
L’acte de signatura s’ha fet a l’Ajuntament de Bellver de Cerdanya i ha comptat amb la participació de l’enginyer redactor del projecte i director de l’obra, Enrique Regaño, l’alcalde de Bellver, Xavier Porta. També hi han assistit els contractistes Jordi Azlor i Francesc Fontanet, d’ACSA Obras e Infraestructuras, S.A.
L’obra compta amb un pressupost d’execució de gairebé 1,3 milions d'euros i té un termini d’execució d’11 mesos. Aquest projecte desglossat ha estat redactat pel Consulting Ingeniería del Trazado, SL.
Les obres compreses en aquest desglossat transcorren fora del tram urbà de Bellver i comporten variacions del traçat respecte a l’actual carretera. Aquestes variacions, a grans trets, es poden resumir en la construcció de tres rotondes. La primera es construirà a l’entrada de la urbanització de la Pleta de Bellver; la segona donarà accés a urbanitzacions situades al costat de la carretera i facilitarà la connexió amb el nucli de Riu de Santa Maria; la tercera permetrà l’accés als nuclis de Pedra, Riu i Bor. A partir d’aquesta tercera rotonda el traçat de la nova carretera resseguirà l’antiga calçada fins a arribar a la connexió amb la carretera existent.
El projecte també contempla que s’eixampla la calçada actual, es fa la correcció d’algun revolt, i es construeix un vial per a vianants/carril bici de 295 metres de longitud i 3 metres d’amplada. Aquest carril s’inicia en el camí d’accés a les urbanitzacions de la primera rotonda, creua perpendicularment la carretera LP-4033a, i finalitza al PK 1+630 d’aquesta carretera, on connecta amb un camí existent que transcorre paral·lel al riu.
La nova secció de la calçada tindrà una amplada de 8 metres i estarà formada per dos carrils de 3,5 m cadascun i vorals de 0,5.