Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / Presentació de les noves reformes a l'església de Santa Maria d'Organyà

Presentació de les noves reformes a l'església de Santa Maria d'Organyà

L'alcalde, els regidors i l'arquitecte municipal explicaran les actuacions previstes a la sisena fase. Les reunions seran aquest dissabte al vespre a la Sala de les Homilies i diumenge al migdia al temple

Santa Maria d'Organyà
Santa Maria d'Organyà
25/01/2017 12:27

Els veïns d'Organyà podran conèixer les noves millores millores previstes a l'església de Santa Maria mitjançant sengles reunions informatives que s'han convocat per aquest cap de setmana. La primera sessió serà aquest dissabte dia 28, a les 8 del vespre, a la Sala de les Homilies. El dia següent, diumenge a 2/4 d'una del migdia, també se'n farà una explicació al mateix recinte de l'església.

Les reunions comptaran amb la intervenció de l'alcalde d'Organyà, Celestí Vilà; els regidors municipals Mariano Carbonell i Antoni Fiol, i l'arquitecte municipal, Nina González-Rojas. Els responsables del projecte donaran detalls de la coneguda com a Fase VI de la restauració del temple, conegut per ser el bressol de les Homilies, el text culte més antic en llengua catalana.

L'església de Santa Maria d'Organyà ha estat escenari de diverses actuacions de millora al llarg dels darrers anys, amb l'objectiu de dignificar-la i consolidar-la com un dels actius patrimonials de la vila. L'any 2014 es va inaugurar el gruix de la reforma, que ja havia començat l'any 2002 amb la consolidació de l'estructura, i la substitució de la teulada del temple. Des de llavors, les cobertes i la zona superior de les voltes són visitables i que mostren les vicissituds de l'edifici a través dels segles. El temple mostra de manera rellevant les restes de pintures romàniques del segle XII que es troben situades a l'absis de l'església, i alhora es va poder restablir l'absis per tal de donar context a aquestes restes de pintures en el lloc original per on van ser concebudes.

A l'anterior fase de restauració, la cinquena, es va fer intervencions a l'absis, per protegir les pintures romàniques que s'hi han trobat, com també al creuer, les cúpules i llanternes, la nau central i les naus laterals, a més a més de treballs de sanejament de parets, un nou paviment del presbiteri, una renovació de la il·luminació i nova calefacció.

Mostrar formulari de contacte