Presentat el documental 'La Seu del Formatge', elaborat per voluntaris europeus
El reportatge mostra la importància dels productes làctics i de la Fira de Sant Ermengol a l'Alt Urgell Nihan Özkaya, Iwona Komosa i Alan TÅ™ešÅˆák han elaborat el vídeo durant la seva estada de sis mesos a la comarca
L'Espai Ermengol ha acollit aquest dimarts la presentació del documental 'La Seu del Formatge', a càrrec de les voluntàries europees Nihan Özkaya (Turquia) i Iwona Komosa (Polònia), que han elaborat el vídeo juntament amb Alan TÅ™ešÅˆák (República Txeca) durant la seva estada de sis mesos a l'Alt Urgell. Tots tres finalitzen l'experiència aquesta setmana.
L'acte va ser introduït per la regidora de Joventut de l'Ajuntament de la Seu d'Urgell, Meritxell Planes, que va agrair el treball fet durant l'estada. Planes també va remarcar la importància que joves d'arreu d'Europa coneguin el Pirineu i que, alhora, donin a conèixer als seus països les actuals aspiracions nacionals de Catalunya.
Des de l'Oficina Jove, Sandra Castiñeira ha assenyalat que van acordar fer un documental específic sobre el formatge perquè fins ara els treballs fets per voluntaris europeus havien tingut una temàtica més generalista.
Nihan Özkaya ha justificat l'elecció del formatge com a tema perquè consideren que actualment és l'element més identificatiu de la Seu.
Els voluntaris han fet una valoració molt positiva de l'estada i han agraït la predisposició de la gent per ajudar-los.
El vídeo, d'uns 10 minuts, arrenca amb imatges de la història de la producció de formatge, facilitades per l'Arxiu Comarcal, i mostra el funcionament de la Cooperativa Cadí, amb les explicacions del president del Consell Regulador de la DOP Mantega i Formatge de l'Alt Urgell i Cerdanya, Toni Torrent.
En la segona part, s'explica la importància de la Fira de Sant Ermengol, amb imatges de tots els formatgers que hi participen i testimonis com el del botiguer especialitzat Eugeni Celery i la tècnica de Promoció Econòmica de l'Ajuntament, Montse Ferrer.
L'acte de comiat als voluntaris europeus es va completar amb un tast de formatge Cadí.