Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / Presentat el llibre 'Les relacions frontereres entre el Principat d'Andorra i l'Alt Urgell'

Presentat el llibre 'Les relacions frontereres entre el Principat d'Andorra i l'Alt Urgell'

L'assaig analitza el passat, el present i el futur dels vincles entre els dos territoris Estel Margarit conclou que cal reforçar la complementarietat existent a banda i banda de la frontera

'Les relacions frontereres entre el Principat d'Andorra i l'Alt Urgell'
'Les relacions frontereres entre el Principat d'Andorra i l'Alt Urgell'
13/03/2012 12:40

Aquest dimarts s'ha presentat a Sant Julià de Lòria el llibre Les relacions frontereres entre el Principat d'Andorra i l'Alt Urgell, a càrrec de la seva autora principal, la sociòloga Estel Margarit. L'estudi analitza el passat, el present i el futur dels vincles existents a banda i banda de la frontera.

L'obra ha estat impulsada pel Centre de Recerca Sociològica (CRES) i editada per Pagès Editors. L'anàlisi comença fent un repàs històric al contacte que sempre hi ha hagut entre la Seu i Andorrra, tant a nivell institucional com econòmic, social i de relacions familiars. Amb tot, també s'assenyala que hi ha sectors de l'Alt Urgell que no mostren cap interès per Andorra, i a l'inrevés.

Pel que fa al present, Estel Margarit conclou que existeix una complementarietat entre els dos territoris. Cadascun manté les seves característiques pròpies però la relació és molt fluida. També es fa especial menció a la particularitat dels treballadors fronterers, dels quals es destaca la necessitat d'aclarir la seva situació legal i els seus drets en alguns aspectes.

Una part important de l'assaig s'ha fet en base a entrevistes amb veïns de l'Alt Urgell i d'Andorra, amb especial atenció a aquells que tenen un perfil transfronterer més clar per raons socials, comercials o bé familiars.

Després de la presentació a Sant Julià, el llibre també es donarà a conèixer properament a la Seu d'Urgell.

Mostrar formulari de contacte