Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / Primera nevada de la tardor als cims del Pirineu català i Andorra

Primera nevada de la tardor als cims del Pirineu català i Andorra

Aquesta matinada de divendres hi ha hagut mínimes properes a -5ºC en observatoris com el del pic de Salòria. Les temperatures remuntaran al llarg d'aquesta setmana entrant

30/09/2022 19:00

Enllaç: Galeria d'imatges

Els cims del Pirineu català i Andorra han viscut aquest dijous la primera nevada significativa de la tardor. Tot i que en algunes muntanyes ja va nevar la setmana passada, aquesta vegada la precipitació ha estat més consistent i ha quallat en punts com la serra del Cadí i la Tosa d'Alp (la part més alta de les estacions de Masella i La Molina), on s'han acumulat fins a 5 centímetres. Així, per exemple, des de la Seu d'Urgell aquest divendres ja es podia veure un tímid mantell blanc a les cotes més altres.

Tal com ha recollit la xarxa de càmeres de Projecte 4 Estacions, la neu ha arribat a molts altres indrets com ara els refugis de Malniu i Amitges, el port de la Bonaigua i les parts altes i mitjanes d'estacions de muntanya com Grandvalira, Pal-Arinsal, Ordino-Arcalís, Port Ainé, Boí Taüll i Baqueira Beret, entre moltes altres. Tot i que de moment encara falten unes quantes setmanes per començar la temporada d'esquí, nevades primerenques com aquesta són molt útils per facilitar que el terreny es refredi i la neu pugui agafar més fàcilment quan arribi l'hivern.

Aquest episodi ha anat acompanyat d'un marcat descens de les temperatures, sobretot a alta muntanya. Aquesta matinada hi ha hagut mínimes àmpliament sota zero a pràcticament tots els observatoris elevats, com ara el pic de Salòria (-4,8ºC), el Niu de l'Àliga (-4,6), Boí Taüll (-4,6), Certascan (-4), Espot (-3,5) o la Bonaigua (-3,2), i també en refugis com el de Prat d'Aguiló-Cadí Nord (-1,7) i Malniu (-1,6). A la Seu, aquest divendres hi ha hagut una màxima de 17 graus i una mínima de 5.

Tot i aquest primer episodi de fred, les temperatures remuntaran al llarg d'aquesta setmana vinent tant al Pirineu com arreu de Catalunya. Segons la previsió del MeteoCat, malgrat que les nits encara seran fredes, de dia les màximes tornaran a superar fàcilment els 20 graus.

 

  • El Cadí nevat des de Prullans, aquest divendres (Foto: Albert Lijarcio / ACN)
    El Cadí nevat des de Prullans, aquest divendres (Foto: Albert Lijarcio / ACN)
  • Soldeu, aquest divendres al matí (Imatge: Grandvalira)
    Soldeu, aquest divendres al matí (Imatge: Grandvalira)

Mostrar formulari de contacte