Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / Restauradors i productors locals protagonitzen la 15a edició del 'Parlem de Formatge' de la Seu d'Urgell

Restauradors i productors locals protagonitzen la 15a edició del 'Parlem de Formatge' de la Seu d'Urgell

El cicle proposa, de juliol a desembre, cinc tallers per a totes les edats i perfils. El programa inclou maridatges, cuina nadalenca, tastos amb els formatges guardonats a la Fira de Formatges Artesans del Pirineu 2025 i activitats per a joves

17/06/2026 14:31

La 15a edició del cicle "Parlem de Formatge", una iniciativa organitzada per l’Espai Ermengol- Museu de la Ciutat per posar en valor i difondre la cultura d’aquest producte agroalimentari, inclourà enguany cinc sessions formatives distribuïdes de juliol a setembre. La proposta, que s'adreça a totes les edats i perfils, inclourà maridatges, cuina nadalenca, tastos amb els formatges guardonats a la Fira de Formatges Artesans del Pirineu 2025 i activitats per a joves.

La regidora de Promoció Econòmica, Gemma Tó, i la coordinadora de l’Espai Ermengol, Anna López, han presentat aquest dilluns el programa i han destacat l'edició 2026 arriba plena de novetats. "Hi haurà propostes molt diverses que es complementen a la perfecció", ha avançat Tó, que també ha afegit que tots els tallers es podrien combinar fins i tot "en una gran masterclass”.

Per la seva banda, la coordinadora de l’Espai Ermengol, Anna López, ha detallat el calendari i els continguts, i ha destacat el fet que enguany es compta amb la col·laboració d’experts, restauradors i productors locals "que aportaran el seu coneixement i creativitat".

Programació fins al setembre

La programació s’iniciarà el 16 de juliol a les 17 hores amb el taller ‘Refresca’t! Gelats per a joves’, emmarcat en el Cicle Insomni i adreçat a joves d’entre 12 i 16 anys. L’activitat, gratuïta, anirà a càrrec de la gelateria Tina de la Seu d’Urgell. Les inscripcions es podran formalitzar a través de l’agenda d’Insomni.

El 18 de setembre a les 20 hores tindrà lloc ‘Quan el cacau troba el formatge’, una sessió de tast i maridatge guiada per Aleix Solé i Francisco Puente, del Restaurant Paisatges de la Seu d’Urgell. El preu de participació serà de 15 euros.

La programació continuarà el 3 d’octubre a les 20 hores amb l’activitat ‘Guanyadors Medalla d’Or de la Fira de Formatges Artesans del Pirineu, edició 2025’. La sessió estarà dedicada a la degustació dels formatges distingits amb aquest reconeixement i serà conduïda pel sommelier Ramon Roset. El preu serà de 17 euros.

El 28 de novembre a les 18 hores se celebrarà la gastromostra ‘Cuina per a les festes: Tast i receptes amb formatge fresc, recuit i mantega’, guiada pel cuiner Josep Maria Troguet, de Cal Serni de Calbinyà. La proposta tindrà un cost de 15 euros.

Finalment, el cicle es clourà el 17 de desembre a les 19 hores amb ‘Del territori a taula’, una activitat que comptarà amb la participació del forn Crosta i Molla i la formatgeria Bauma. El preu serà de 15 euros.

Inscripcions i informació

Per a totes les activitats cal fer una inscripció prèvia a través de la pàgina web de l’Espai Ermengol o bé enviant un correu electrònic a Les places són limitades per garantir la qualitat dels tastos.

  • Presentació de la 15a edició del cicle 'Parlem de Formatge'
    Presentació de la 15a edició del cicle 'Parlem de Formatge'
  • Cartell de les activitats de la 15a edició del cicle "Parlem de Formatge"
    Cartell de les activitats de la 15a edició del cicle "Parlem de Formatge"

Mostrar formulari de contacte