Promoció de l'oferta turística del Pirineu als Països Baixos, el Regne Unit i Itàlia
El Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida col·labora en tres viatges de familiarització amb periodistes i turoperadors d’aquests països
El Pirineu acull aquesta setmana tres viatges de familiarització que compten amb la col·laboració del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida per promocionar la diversitat de l’oferta de turisme actiu, natura i gastronomia del territori. Hi participen tres bloguers d’Itàlia i el Regne Unit, i dues periodistes de la prestigiosa revista holandesa Bergen Magazine, especialitzada en destinacions de senderisme.
Pel que fa al bloguer del Regne Unit, recorre fins al 17 de setembre les comarques de l’Alt Urgell i el Solsonès, on té programades diferents activitats de turisme actiu al Ràfting Parc de la Seu d’Urgell, a més de parapent a Organyà i trekking al Solsonès, on visitarà el salí de Cambrils i el zoo del Pirineu a Canalda, entre d’altres indrets. Aquest periodista té un blog sobre senderisme, outdoor, gastronomia i viatges, i compta amb 730.000 seguidors a Twitter. Rep més de 10.800 visites mensuals. També disposa d’un web propi.
El viatge forma part d’una acció promocional més àmplia de l’Agència Catalana de Turisme en la qual prenen part 5 bloguers/instagramers/youtubers i videobloguers del Regne Unit, els quals viatgen en aquestes mateixes dates per diferents indrets de Catalunya dins del projecte Blind Social Media Trip. Amb aquesta acció promocional, cadascun dels 5 influencers descobreixen una marca turística diferent i per separat, sense coneixement previ del programa.
També del 17 al 20 de setembre s’ha organitzat un blogtrip en el qual participen dues periodistes del blog italià “Mi prendo e mi porto via”, els quals recorreran les comarques de l’Alt Urgell, l’Alta Ribagorça, el Pallars Jussà i el Pallars Sobirà amb la finalitat de publicar informacions adreçades al públic italià per mitjà de les seves xarxes socials relacionades amb la natura, la muntanya i la gastronomia.
Durant la seva estada a les comarques de Lleida tenen previst visitar, entre d’altres indrets, el congost de Mont-rebei, el conjunt d’esglésies romàniques de la Vall de Boí, el Parc Nacional d’Aigüestortes i Estany de Sant Maurici, la catedral i el nucli medieval de la Seu d’Urgell, a més de practicar activitats de turisme actiu a les diferents comarques que visitaran. El viatge és organitzat pel Centre de Promoció Turística d’Italià de l’Agència Catalana de Turisme en col·laboració amb el Patronat de Turisme i les diferents oficines de turisme dels consells que visiten.
D'altra banda, dues periodistes de la publicació Bergen Magazine (una redactora i una fotògrafa) participen fins al 16 de setembre en un viatge de premsa per fer 3 etapes del GR-11, seguint el tram que discorre pel Parc Nacional d’Aigüestortes i Estany de Sant Maurici. El GR-11 és el sender de gran recorregut més muntanyenc de Catalunya. La primera etapa de l’itinerari ha tingut lloc aquest dijous entre el municipi d’Espot i el Refugi de Colomers. La segona etapa està prevista per aquest divendres entre el Refugi Colomers i el Refugi de la Restanca. Finalment, dissabte es farà la darrera etapa amb un recorregut del Refugi de la Restanca fins al de Conangles, amb el posterior trasllat amb vehicle fins a Espot. El viatge ha estat organitzat per la marca Pirineus amb la col·laboració del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida.
Bergen Magazine' adreçada als amants de la natura i als viatgers que busquen noves rutes de senderisme, disposa també de diversos mitjans en línia (newsletter, web i xarxes socials) que reforçaran la promoció de Lleida. La revista, amb 15.000 exemplars de tirada, es publica en neerlandès i es distribueix a Holanda i a la banda flamenca de Bèlgica.