Prop de 300 piragüistes participaran a la Copa Pirineus
La Seu acollirà aquest cap de setmana la primera de les dues proves del calendari, en la qual seran presents els millors especialistes del món. Ja han començat els entrenaments al Parc Olímpic del Segre
La Diputació de Lleida ha acollit aquest dijous la presentació de la 9a Copa Pirineus de piragüisme. La competició d’eslàlom estarà formada enguany per dues proves, una el cap de setmana vinent al Parc Olímpic de la Seu d’Urgell i l'altra el 26 i 27 de maig a la població francesa de Pau.
Des que es va posar en marxa l’any 2010, la Copa Pirineus s’ha consolidat com una cita de referència dins el calendari d'aigües braves del sud d’Europa, a més de formar part de les proves oficials de la Federació Internacional de Canoa. Aquest fet es tradueix en una participació de 257 piragüistes provinents d’una vintena de països de quatre continents, que vénen atrets "per la qualitat dels escenaris i per l’aval d’una organització experimentada i que ofereix garanties".
De fet, alguns països aprofiten la competició pirinenca com a prova de selecció dels representants que integraran els seus equips a les Copes del Món i els Campionats del Món 2018. En tractar-se d’una competició oberta, això també té l’al·licient que els joves piragüistes catalans, tots ells de la demarcació de Lleida, podran competir amb els millors especialistes mundials, inclosos medallistes olímpics, amb tot el que suposa de cara a la seva progressió.
Dinamització del territori
La presentació de la Copa Pirineus de Piragüisme ha comptat amb la participació del diputat Antoni Navinés, el representant territorial d’Esports de la Generalitat, Joan Segura; Joan Ignasi Rossell, president de la Federació Catalana de Piragüisme (FCP), i Francesc Ganyet, cap de l’organització. En la seva intervenció, Navinés ha expressat el suport incondicional de la Diputació de Lleida a la competició, que ha qualificat com un esdeveniment "dinamitzador del territori a nivell esportiu i econòmic". Navinés n'ha atribuït el mèrit al Parc Olímpic del Segre i l'ha personificat en la figura de Francesc Ganyet.
Els organitzadors també incideixen en l’impacte que la proposta esportiva suposa per al sector turístic i de serveis de l’Alt Urgell, tant durant els dies de competició com en les jornades prèvies d’entrenament de nombrosos esportistes que preparen la prova.
Inici dels entrenaments
Pel que fa al programa de la Copa Pirineus a la Seu, fins divendres es fan els entrenaments oficials al Parc del Segre, mentre que dissabte tindran lloc les classificatòries i diumenge les semifinals i les finals.
D'altra banda, cal recordar també que la capital de l'Alt Urgell serà escenari del 3 al 9 de setembre de la final de la Copa del Món i que el 2019 acollirà el Campionat del Món.