Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / Protecció Civil desactiva el pla especial per incendis forestals, però recorda que el risc encara és "elevat"

Protecció Civil desactiva el pla especial per incendis forestals, però recorda que el risc encara és "elevat"

El cos d'Agents Rurals fa una crida a la prudència en totes aquelles activitats que es facin al medi natural. L'Alt Urgell es troba al nivell 1 del pla Alfa

Mapa del risc d'incendis a Catalunya
Mapa del risc d'incendis a Catalunya
18/08/2021 14:25

Protecció Civil ha desactivat aquest dimecres el pla Infocat per alt risc d'incendis forestals i l'ha deixat en prealerta per la millora de les condicions meteorològiques en el conjunt del territori català. Tot i això, recorda que el risc encara és "elevat" i fa una crida a mantenir la prudència en totes aquelles activitats que es facin al medi natural, on la vegetació està molt seca a causa de la manca de precipitacions dels darrers mesos. Aquesta mitjanit també han finalitzat les mesures restrictives en diverses zones de Catalunya.

El cos d'Agents Rurals manté el pla Alfa 3 a 10 municipis de l'Alt Empordà: Cadaqués, Colera, el Port de la Selva, la Selva de Mar, Llançà, Palau-saverdera, Pau, Portbou, Roses, Vilajuïga. L'activació suposa la suspensió de totes les activitats que puguin generar un risc d'incendi forestal. D'altra banda, avui continuaran les restriccions d'accés en l'espai natural del Cap de Creus. Pel que fa a l'Alt Urgell, el risc d'incendis es troba al nivell 1.

Protecció Civil fa una crida a la "col·laboració i al compromís de tothom" per evitar situacions de risc en l'entorn forestal i, especialment, s'insta a evitar llençar qualsevol burilla des d'un vehicle o caminant, encara que sembli apagada, així com qualsevol altra activitat que pugui generar guspires o flames. També s'esperona a "reforçar la prevenció", evitar qualsevol situació de risc i trucar al 112 en cas de veure una columna de fum.

Mostrar formulari de contacte