Protecció Civil fa una sessió formativa per actualitzar informació de plans d'emergències a l'Alt Pirineu i Aran
Protecció Civil de la Generalitat ha realitzat aquest dimarts una sessió formativa telemàtica destinada a responsables de les corporacions locals de Alt Pirineu i Aran, sobre les tasques a realitzar en les emergències que puguin afectar els seus municipis. A la trobada s'hi han connectat una quarantena de persones entre alcaldes i alcaldesses, regidors municipals i personal tècnic municipal.
El tècnic de Protecció Civil de la Generalitat a la demarcació de Lleida, Sergi Turmo, va dirigir aquesta formació juntament amb el responsable territorial d'aquest servei públic, Pedro Mayordomo. També hi van participar el nou delegat del Govern a l'Alt Pirineu i Aran, l'olianès Ricard Pérez, i comandaments dels Mossos d’Esquadra i del Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM). La representació de l'Alt Urgell va ser encapçalada per la presidenta del Consell Comarcal, Josefina Lladós.
El plantejament de la sessió era molt pràctic i tenia com a prioritat recordar pautes i procediments. Durant la reunió es va insistir en la importància del seu paper en l’activació i desactivació dels plans municipals i les estructures de coordinació municipals previstes.
A més, es va fer un repàs a d'altres tasques com ara la informació a la població de cada municipi i l’execució de mesures d'emergència per la protecció dels veïns, incloent els possibles espais d’acollida en cas d’evacuacions. Finalmet, es va fer especial èmfasi en la necessitat de mantenir un contacte fluït i bidireccional amb el Centre de Coordinació Operativa de Catalunya (CECAT) per a una bona gestió de les emergències. El 8 de juliol passat ja es va fer una reunió semblant amb les autoritats locals de la regió de Lleida.