Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / Recoder visita la nova àrea del Túnel del Cadí, que ha permès potenciar l'espai com a punt d'acollida de la Cerdanya

Recoder visita la nova àrea del Túnel del Cadí, que ha permès potenciar l'espai com a punt d'acollida de la Cerdanya

04/12/2011 09:32

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, juntament amb el president de Túnel del Cadí, Josep Serratusell, i del vicepresident executiu d'AREAS, José Gabriel Martín, han visitat aquest dissabte l'àrea de servei del Túnel del Cadí, un cop han finalitzat les obres de remodelació que s'hi han dut a terme. L'actuació ha permès, a més d'adequar les instal·lacions, potenciar l'àrea de servei, a la qual s'ha dotat de més funcionalitat.

Els treballs, que van començar el passat mes d'octubre, són fruit de la col·laboració entre Túnel del Cadí i l'empresa concessionària AREAS. Sumen una inversió conjunta de més de 950.000 euros. D'aquesta xifra, més de 578.300 euros els ha aportat Túnel del Cadí i la resta, 375.000, AREAS.

Les obres han consistit en la remodelació de la zona d'aparcament i benzinera: reasfaltat, reparació de voreres i cunetes, drenatges, i la remodelació del pont sobre la C-16. També s'ha reformat la zona de restauració en què s'ha reorganitzat la botiga, s'ha fet una remodelació del restaurant i una ampliació de la terrassa. L'àrea de servei remodelada s'ha batejat com a Porta Cerdanya. Compta amb un nou logotip que evoca els colors de la natura i associa el nom amb el concepte d'entrada a l'espai de lleure.

El Túnel del Cadí, de 5.026 metres de longitud, es va posar en servei el 30 d'octubre de 1984. Poc després, dins del tram viari de la concessió, es va construir una àrea de servei, amb dues benzineres i un espai de restauració i serveis al client. Un pont sobre la C-16, al terme municipal de Riu de Cerdanya, dóna accés a aquest darrer espai. La concessió per a l'explotació de l'àrea comercial i de restauració es va atorgar en aquell moment a l'empresa AREAS.

Territori cedeix dos trams urbans de la C-1411z

D'altra banda, el conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha signat aquest dissabte amb l'alcaldessa de Guardiola de Berguedà, Montserrat Ribera, la cessió de la titularitat de dos trams de la C-1411z en aquest municipi. Aquest traspàs es produeix després que el passat mes de juliol finalitzessin les obres de condicionament de la via, a càrrec del Departament de TES i amb una inversió de més de 581.860 euros.

La carretera C-1411z era l'antiga via que formava l'Eix del Llobregat fins que l'any 1992 es va construir la variant de Guardiola de Berguedà, la C-16. Des de llavors, alguns trams de la C-1411z han perdut la seva funció com a carretera i han esdevingut part de la xarxa viària municipal.

Els dos trams tenen una longitud total de 1.440 metres. Es tracta d'un tram de 310 metres que correspon a l'accés al polígon industrial de Can Collet, al sud del municipi i a poca distància de l'encreuament amb la carretera B-400, i un tram de 1.130 metres, que es correspon pròpiament a la travessera de Guardiola de Berguedà.

Aquest traspàs s'acorda després que hagin finalitzat les obres de condicionament de la travessera, executades pel Departament de Territori i Sostenibilitat. Els treballs, iniciats l'estiu de 2010 i finalitzats aquest passat mes de juliol, han suposat una inversió de 581.865 euros.

Les obres han consistit en la millora del ferm i dels drenatges, el condicionament dels accessos, la renovació de la senyalització, la col·locació de vorades i la disposició de nous elements d'urbanització. Igualment, s'ha reparat el mur de mamposteria existent al marge esquerra de la travessera, a prop de la sortida nord.

Mostrar formulari de contacte