Representació vivent de la Nativitat de Jesús a la Vall de Cabó
L'escenificació es podrà veure en un únic quadre estàtic dissabte vinent, 17 de desembre, a l'església romànica de Sant Serni. L'horari de visita serà de les dotze a la una del migdia
L'església romànica de Sant Serni de Cabó acollirà dissabte vinent, 17 de desembre, la tercera edició de la representació vivent de la Nativitat de Jesús en un únic quadre estàtic. L'accés, de les 12 a la una del migdia, serà lliure.
Els visitants podran escoltar explicacions teatralitzades a càrrec del personatge de Jordana de Caboet, filla de Guitard Isarn i Gebelina, senyors de Caboet. Jordana té la intenció de peregrinar a Jerusalem i per aquest motiu fa la donació, el 27 de febrer de 1115, a la canònica de Santa Maria d’Organyà d’un mas que té a la vila de Cabó.
D'altra banda, els figurants del naixement recitaran poemes nadalencs de les poetes Olga Xirinacs i Joana Raspall.
L'escenificació, organitzada per l'Associació d'Amics de la Vall de Caboet, s’inspira en els frontals d’altar romànics centrats en la figura de Maria, en els quals el quadre de la Nativitat n’és un dels més rellevants. Cal recordar que un frontal d'altar és l'element moble que decora la part davantera de l'altar en les esglésies cristianes.
