Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / Resultat negatiu a les proves PCR al grup escolar confinat a la Seu d'Urgell

Resultat negatiu a les proves PCR al grup escolar confinat a la Seu d'Urgell

El Departament de Salut ofereix des d'ara la possibilitat de consultar si hi ha aules aïllades en qualsevol municipi català. A l'àrea de la capital alturgellenca, ara hi ha un total de 14 casos actius i s'ha registrat un nou descens del risc de rebrot
Evolució de nous casos de coronavirus les darreres 6 setmanes a les comarques de l'Alt Pirineu i l'Aran (Dades Obertes Gencat / Gerard Giménez Adsuar)
25/09/2020 18:30

El Sant Hospital ha informat que totes les proves PCR realitzades al grup escolar que va ser aïllat ara fa una setmana a la Seu d'Urgell han donat negatiu. Des del centre mèdic ho han valorat com una bona notícia i han destacat que, al marge del resultat final, s'ha pogut demostrar que els protocols endegats a les escoles "funcionen i s'han aplicat bé". El confinament d'aquest grup d'ESO es va fer després que un dels seus mestres va donar positiu per coronavirus.

L'alcalde de la Seu i president de la Fundació Sant Hospital, Jordi Fàbrega, ha destacat també que a data d'avui, dues setmanes després de l'inici del curs, totes les escoles de l'Alt Urgell funcionen amb normalitat i no hi ha cap grup aïllat, tot i que es manté la precaució per si en qualsevol moment cal confinar algun grup.

Des d'aquesta setmana, el Departament de Salut ofereix dins de les seves dades obertes la possibilitat de consultar si hi ha aules o escoles confinades en qualsevol municipi o comarca d'arreu de Catalunya. Així, per exemple, aquest divendres el mapa interactiu informa que a l'Alt Urgell no hi ha cap grup aïllat als 26 centres educatius que hi ha a la comarca. En la mateixa situació de tranquil·litat estan de moment a la resta de l'Alt Pirineu i Aran.

De fet, ara mateix només hi ha 4 centres confinats a Catalunya: dos a Barcelona, un a l'Hospitalet de Llobregat i un altre a Almenar (Segrià), que sumen un total de 5.136 alumnes. Això representa només el 0,08% de l'alumnat de tot el país.

Dades actualitzades

Pel que fa a les dades generals d'evolució del coronavirus, l'Àrea Bàsica de Salut de la Seu té ara 14 casos actius, als quals s'hi sumen 42 contactes directes (8 menys que el dia anterior) que també fan la quarantena a domicili. El Sant Hospital segueix tenint 2 ingressats. Les darreres hores hi ha hagut un lleu descens tant de la taxa de reproducció del virus, que ara és d'1,04 (-0,08), com del risc de rebrot, que se situa en 173 (-55). Al conjunt de l'Alt Urgell, la Rho7 és d'1,17; i el perill de rebrot, de 134.

Tot i que encara són xifres per damunt del límit recomanat, des de l'Hospital constaten una lleu tendència a la baixa i remarquen que ja són llum dels màxims a què es va arribar a l'agost, quan a la Seu la Rho7 es va situar a 3,82 i el risc de rebrot es va enfilar fins a més de 1.000 punts.

Mostrar formulari de contacte