Reunió del president del PPC amb afiliats de la Seu d'Urgell
Alejandro Fernández assegura que el seu grup treballarà per "recuperar una posició central en la política de la ciutat". La formació popular insisteix en demanar la dimissió de Torra i convocar eleccions
El president del PPC, Alejandro Fernández, ha visitat aquest dilluns la Seu d'Urgell i s'ha reunit amb afiliats de la formació a la ciutat. El líder popular ha volgut fer visible així que el seu grup "no fa vacances" i que treballa per "recuperar una posició central a la política de la Seu d'Urgell". De fet, el líder popular ha explicat que el centredreta hagués pogut obtenir fins a dos regidors al consistori en les passades eleccions del 26-M si el vot no s'hagués fragmentat entre la seva opció i les de Ciutadans i Vox.
Fernández ha expressat el seu suport al cap del PP a la capital alturgellenca, Pere Chica, i el seu equip, i els ha assegurat que és possible remuntar la situació actual, en què no tenen representació al consistori. En aquest sentit, ha remarcat la importància de dur a terme trobades sectorials i escoltar els veïns.
Convocatòria d'eleccions
En un altre ordre de coses, el president del PPC, Alejandro Fernández, creu en que la compareixença del vicepresident del Govern, Pere Aragonès, d'aquest dimecres per explicar la retallada de despesa ordenada per la Generalitat, el també conseller d'Economia i Hisenda només farà "el rondinaire" per "traslladar la seva responsabilitat cap a Madrid". Des de la Seu d'Urgell, el líder popular ha tornat a demanar la dimissió del president Torra i la convocatòria d'unes eleccions per poder "tornar a la normalitat a Catalunya". En aquest sentit, ha insistit en què dissoldre la cambra és l'opció que aplicarien altres països europeus davant la manca de pressupostos i d'una "majoria parlamentària sòlida" que recolzi l'acció de l'executiu català.
Fernández ha instat Aragonès a baixar impostos, mesura per la qual ha dit que s'hi està treballant en comunitats autònomes on governa el seu partit, com ara Madrid o Andalusia. El president del PPC, però, ha vaticinat que la compareixença del vicepresident del Govern, prevista per aquest dimecres, "només servirà per queixar-se constantment", ja que el també conseller d'Economia i Hisenda és "incapaç de governar Catalunya".
Ajuts directes pels afectats per l'incendi del Segrià i la Ribera d'Ebre
El president del PPC també ha volgut manifestar el seu suport a les reivindicacions fetes pels alcaldes dels municipis on, a principis d'estiu, es va produir l'incendi del Segrià i la Ribera d'Ebre, a més del sindicat Asaja. Concretament, s'ha sumat a les seves demandes d'ajuts directes i a la petició de dimissió de la consellera d'Agricultura Teresa Jordà: "No és acceptable que tingui temps per fer-se fotos, suposadament còmiques, faltant el respecte a més de la meitat de la societat catalana dient 'Fuck Spain' i en canvi no tingui temps de rebre als afectats per l'incendi", ha criticat.
