Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / Reunió entre José Crespín i Marc Baró per preparar el projecte de la variant de la Pobla de Segur

Reunió entre José Crespín i Marc Baró per preparar el projecte de la variant de la Pobla de Segur

L'obra vol avançar-se a la previsió d'augment de trànsit al municipi, on hi conflueixen la carretera N-260 i la C-13. S'hi contempla la construcció d'un túnel i dos viaductes
Reunió entre José Crespín i Marc Baró per preparar el projecte de la variant de la Pobla de Segur
08/09/2022 11:34

El subdelegat del Govern espanyol a Lleida, José Crespín, i el Cap de la Unitat de Carreteres del Ministeri de Transports a Lleida, Juan Antonio Romero, s'han reunit aquest dimecres amb l’alcalde de Pobla de Segur, Marc Baró, per atendre la petició de l’ajuntament poblatà d’avaluar el projecte de construcció de la futura variant a la carretera N-260 al pas pel municipi pallarès.

El projecte, que abasta del quilòmetre 307 al 309,7 de l'Eix Pirinenc, va ser aprovat recentment amb la publicació al BOE el 28 de juliol passat. Així es va iniciar el tràmit d'informació pública i oficial del projecte. El termini establert per fer al·legacions s'acaba ben aviat. Crespín ha valorat positivament "el gran interès que ha despertat un projecte clau en la millora de les comunicacions del Pirineu i en la mobilitat i seguretat vial en el municipi" i assegura que tenen el "compromís de millora de l’eix Pirinenc", que arrossega projectes pendents de modernització des de fa dècades.
 
Característiques tècniques
 
El ministeri justifica l'aprovació de la variant "pel previsible increment del trànsit, en haver estat ja condicionats els trams que conflueixen a la Pobla de Segur: cap a Senterada (direcció nord), a Sort (nord-est) de la N-260, i a Tremp per la carretera C-247, la titularitat de la qual correspon a la Generalitat de Catalunya". Aquest increment del trànsit, apunten, "agreujaria les condicions de circulació, ja insuficients a la travessia, tot contribuint al deteriorament de les condicions d'habitabilitat i incrementant el risc d'accidents".
 
La variant té una longitud de prop de dos quilòmetres (1.954 m). Comença a la rotonda de l'N-260 i comprèn el tram que va des del pont sobre el riu Flamisell fins al barranc de Vallcarga, finalitzant en un semi enllaç que permetrà connectar amb l'actual N-260. El traçat inclou un viaducte de 122 m sobre el riu Flamisell, un túnel 915 m al nord del nucli urbà de la Pobla (805 m excavats més 110 m de fals túnel) i un viaducte de 128 metres per salvar el barranc de Vallcarga.

A més a més, el túnel comptarà amb una galeria d'evacuació paral·lela d'uns 672 m de longitud. La permeabilitat transversal s'assegura mitjançant un pas inferior i un altre de superior, en aquest cas una passarel·la de vianants que dóna accés a l'ermita de Sant Fructuós. També es projecta una reordenació dels accessos existents. El pressupost estimat de l’actuació es de 52.7 milions d’euros.

Mostrar formulari de contacte