Salut incorpora deu tècnics de seguiment per a les residències a les regions de l'Alt Pirineu i Aran i de Lleida
Els professionals visiten els centres, comproven les mesures adoptades i assessoren els professionals sobre les recomanacions del Govern. Atendran un total de 143 complexos entre ambdós territoris
El Departament de Salut ha comunicat aquest dijous que les Regions Sanitàries de l'Alt Pirineu i Aran i de Lleida compten des d'aquesta setmana amb 10 tècnics del Servei de Salut Pública que supervisaran de forma presencial les mesures preventives i de control enfront de la COVID-19 en tots els centres residencials d'aquests dos territoris.
Els nous especialistes donaran servei tant a les residències de discapacitats com a les de gent gran i de salut mental. En total, 143 centres sumant ambdues regions. Aquests professionals visitaran els centres i, in situ, comprovaran que les mesures preventives adoptades o previstes per les residències s’adeqüen a les recomanacions del Departament de Salut. A més a més, assessoraran les direccions i els treballadors en relació amb aspectes d'higiene, formació del personal, previsió de sectorització i circuits, neteja, desinfecció, ventilació i ús dels equips de protecció individual.
En cas de brot -com el detectat les darreres hores a la Llar de Sant Josep de la Seu d'Urgell- i d’acord amb les indicacions donades pels Serveis de Vigilància Epidemiològica i Resposta a les Emergències de Salut Pública de cada sector, comprovaran que el centre adopta les mesures de control adients per minimitzar la transmissió de la COVID-19, com ara aïllaments, quarantenes i sectoritzacions.
Fins ara, aquesta tasca la duien a terme els tècnics existents al Servei de Salut Pública, que la combinaven amb la seva feina habitual d’inspecció alimentària i ambiental.
Detectat un brot a la residència de Bellvís
D'altra banda, a part del brot detectat a la Seu d'Urgell, el Departament de Salut també ha informat les darreres hores de l'aparició de casos de coronavirus a la residència de gent gran de Bellvís, a la comarca de l'Urgell. En aquest cas, l'afectació és més gran atès que han donat positiu 67 dels 84 usuaris que té aquest centre, a més d'11 treballadors. Tanmateix, la majoria són asimptomàtics i la resta d'afectats presenten símptomes lleus. El brot es va localitzar després que dos empleats van donar positiu a les proves PCR.
