Segon or de Pol Moya als Jocs dels Petits Estats
L'atleta venç als 1.500 metres i Nahuel Carabaña també repeteix victòria, als 5.000 metres. En natació Kevin Teixeira fa història en penjar-se el seu tercer or d'aquesta edició, que finalitza aquest dissabte
Pol Moya Betriu ha sumat el seu segon or als Jocs dels Petits Estats 2025, aquest dijous a l'Estadi Comunal Joan Samarra. L'atleta andorrà nascut a la Seu d'Urgell, olímpic a Rio 2016, ha vençut aquesta vegada a la prova dels 1.500 metres, després que a la primera jornada de competició, dimarts, ja va imposar-se a l'especialitat dels 800 metres. Moya ha marcat un temps de 3min47s23 i ha superat de més de 10 segons el maltès Jared Micalef (plata) i de quasi 20 segons l'islandès Dadi Arnarson (bronze).
En aquest tercer dia d'atletisme també ha repetit victòria Nahuel Carabaña (únic representant masculí andorrà a Rio 2016), que vencia a la distància dels 5.000 metres amb una marca de 14.42:41. A més a més, al podi el va acompanyar el també andorrà Carles Gómez, que s'emportava el bronze a quatre segons del seu company d'equip. La plata era pel xipriota Amine Khadiri.
Un altre protagonista local d'aquest dijous ha estat novament el nedador Kevin Teixeira, que ha fet història en assolir la seva tercera medalla d'or en aquests Jocs, concretament als 400 metres lliures (3min59s). En aquest cas també hi ha haver igualment bronze andorrà, perquè el tercer lloc va ser per a Biel Cuen, que acabava la prova a poc més de cinc segons de Teixeira.
En BTT (cross country), al Bike Park de Pal, Andorra aconseguia un bronze masculí a la classificació final per equips, tot i que sense metalls individuals. El millor resultat a la cursa va ser el quart lloc de Lorelei Torres en dones, mentre que en homes Roger Turné quedava sisè. I en tennis, Vicky Jiménez i Judit Cartañà s'han penjat el bronze després de quedar-se a les semifinals, en perdre amb l'equip de Malta (Francesca Curmi i Elaine Genovese) per 0 sets a 2.
Vint medalles de moment
En els tres primers dies de competició Andorra ha aconseguit 20 medalles (10 ors, 2 plates i 8 bronzes) i és en cinquena posició del medaller, que lidera Xipre amb 77 (22 ors, 23 plates i 32 bronzes), seguida d'Islàndia, Luxemburg i Mònaco.
Els Jocs dels Petits Estats finalitzaran aquest dissabte al vespre, quan tindrà lloc la cerimònia de cloenda al Prat del Roure d'Escaldes-Engordany, on aquests dies hi ha instal·lat un 'village' amb activitats tant per als equips participants com per al públic en general.