Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / Setena nevada de l'any a la Seu i alta afectació en el trànsit

Setena nevada de l'any a la Seu i alta afectació en el trànsit

L'Ajuntament activa novament els efectius per netejar la calçada i demana la col·laboració dels veïns Calen equipaments especials a totes les carreteres d'Andorra i a bona part de les de l'Alt Pirineu i s'ha tancat novament el port de la Bonaigua

Nevada 07.02.2013 - Neteja de carrers
Nevada 07.02.2013 - Neteja de carrers
07/02/2013 10:33

La neu ha tornat a la Seu per partida doble. La ciutat ha viscut una nova nevada aquest dimecres a la nit, que s'ha reactivat durant avui dijous al matí.

L'Ajuntament de la Seu ha activat el Pla de Neu i ha mobilitzat els efectius habituals per netejar la calçada dels carrers i evitar que es glacin quan el temporal es retiri, especialment en els vials amb més desnivell. Alhora, es recorda novament la necessitat que els veïns netegin el seu tram corresponent de vorera, tal com recullen les ordenances municipals.

El d'aquest dijous és el setè episodi de neu que viu la Seu en el que va d'any. Això confirma aquest 2013 com l'hivern amb més dies i gruix de neu acumulada en almenys 20 anys, segons les dades recopilades pel naturalista Jordi Dalmau.

En total, a la Seu ja s'ha comptabilitzat més de 35 centímetres. Una xifra, però, que es queda curta comparada amb les que s'estan acumulant a l'extrem nord del Pirineu. En punts de la Val d'Aran, el Pallars Sobirà i Andorra ja han caigut més de 4 metres de neu en el que va de temporada.

A Andorra, l'Agència de Mobilitat informa que calen equipaments especials a tot el país, des de Sant Julià de Lòria. Al conjunt del Pirineu, el Servei Català de Trànsit ja ha registrat una vintena de carreteres on és obligatori l'ús de cadenes. Les comarques més afectades són l'Alt Urgell, la Cerdanya, el Pallars Sobirà, la Val d'Aran, l'Alta Ribagorça, el Berguedà i el Ripollès. S'ha restringit el pas de camions en punts de la N-260 com ara el port del Cantó i la collada de Toses i s'ha tallat el trànsit als accessos a Beret i a Coll de Pal. També torna a estar tancat el port de la Bonaigua. 

Mostrar formulari de contacte