Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / Stop JJOO presenta denúncia al Síndic i l'Oficina Antifrau contra la campanya promocional dels Jocs d'Hivern

Stop JJOO presenta denúncia al Síndic i l'Oficina Antifrau contra la campanya promocional dels Jocs d'Hivern

La plataforma rebutja els espots publicitaris perquè creuen que volen "crear un clima favorable" a l'esdeveniment i que "vulneren el principi de neutralitat institucional"
Membres d'Stop JJOO presenten, a l'Oficina del Síndic de Greuges, la denúncia contra la campanya institucional dels Jocs d'Hivern (Foto: ACN)
15/06/2022 14:45

La plataforma Stop JJOO ha presentat aquest dimecres, a Barcelona, una denúncia davant del Síndic de Greuges i de l’Oficina Antifrau contra la campanya publicitària del Govern a favor de presentar la candidatura als Jocs Olímpics i Paralímpics d’Hivern del 2030.

El col·lectiu justifica la presentació de la demanda perquè creuen que aquesta difusió en mitjans de comunicació "intenta crear un clima favorable als jocs" i asseguren que "vulnera el principi de neutralitat institucional". La plataforma opina que l’espot de 30 segons que ha difós la Secretaria General de l'Esport i l'Activitat Física, que dirigeix Anna Caula, "no respecta el debat igualitari que hi ha d’haver entre detractors i favorables, segons la Llei de Consultes de Catalunya".

Núria Sauquillo, com a representant d'Stop JJOO, ha exigit que el Govern "no només retiri la campanya" sinó també "que no hi destini més recursos, ni als mitjans de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals ni a mitjans territorials". Sauquillo també reclama que es faci públic "el cost" del que ha titllat de "festa comunicativa" i que "es comptabilitzin els minuts dedicats a aquesta campanya comunicativa olímpica", perquè més endavant "aquests minuts es retornin a les entitats que defensen el 'no' als Jocs Olímpics durant el període de campanya".

Tot i aquesta exigència, Núria Sauquillo ha afirmat que des de la plataforma confien que el projecte no tiri endavant i, per tant, no s'arribi a consultar la població del Pirineu. Al respecte, dels darrers pronunciaments fets per les institucions implicades, Stop Jocs Olímpics n'interpreta que "s'està creant un clima que fa preveure que en poques hores o dies" la candidatura "s'enfonsarà del tot".

El vídeo també està publicat al canal de YouTube de l'SGE i s’ha emès en mitjans de comunicació de la CCMA. S'hi presenta diverses imatges del Pirineu i eslògans com “Una oportunitat per tornar a brillar i enamorar el món sencer”. L'enregistrament ha comptat amb la participació de gent del Pirineu. Des del Govern han explicat anteriorment que l'objectiu és bàsicament donar a conèixer el projecte, de cara a la consulta que s'ha de fer properament perquè la població pirinenca decideixi si vol o no vol els Jocs d'Hivern. En aquest sentit, l'executiu va detallar que aquest espot és la primera part d'una campanya dividida en tres parts, que també ha d'incloure la difusió del referèndum i l'explicació del document tècnic de la candidatura.

Tot i això, ara mateix aquestes altres dues parts de la promoció estan en punt mort, després que aquest mes passat l'executiu va anunciar l'ajornament sine die de la consulta que hi havia prevista pel 24 de juliol. Des de l'executiu han justificat la decisió per la manca d'acord institucional pel que fa a l'acord tècnic, a causa del bloqueig dut a terme pel govern de l'Aragó al document que ja havien ratificat tant la Generalitat com el Govern espanyol i el Comitè Olímpic Espanyol.

Mostrar formulari de contacte