Túnel del Cadí depurarà el llistat de beneficiaris de la gratuïtat
La concessionària afirma que el frau de segons residents pot arribar als 14.000 conductors La direcció garanteix que els habitants de l’Alt Urgell, la Cerdanya i el Berguedà seguiran gaudint de la bonificació
Túnel del Cadí ha anunciat que des d’ara “filarà molt prim” pel que fa al llistat de conductors que es poden beneficiar de la gratuïtat en el peatge pel fet de residir a l’Alt Urgell, la Cerdanya i el Berguedà. La concessionària ha puntualitzat que els qui viuen de manera permanent a la zona seguiran gaudint de la bonificació, però que es perseguirà el frau que s’ha detectat per part de segons residents que s’hi empadronen per gaudir-ne els caps de setmana.
Segons ha informat el diari Regió 7, Túnel del Cadí calcula que actualment hi pot haver fins a 14.000 conductors que fan un ús indegut de la gratuïtat. En molts casos, es tracta de famílies o particulars que s’han empadronat a la zona, principalment a la Cerdanya, però que en realitat durant la setmana viuen i treballen a l’àrea de Barcelona.
En aquest sentit, la concessionària podria demanar noves dades com ara el domicili del lloc de treball, l’escola on tenen inscrits els fills o bé l’hospital de referència, per constatar el lloc real de residència. La mesura segueix la línia plantejada aquest estiu passat pel conseller Lluís Recoder, que va reconèixer que tornar a fer pagar als residents per culpa dels no residents seria fer pagar “justos per pecadors”.
La bonificació del 100% per als residents a l’Alt Urgell, la Cerdanya i el Berguedà va ser aprovada per la Generalitat el 2006 i va entrar en vigor l’1 de febrer del 2007. La mesura era fruit d’una llarga reivindicació del territori, per tal de normalitzar les relacions econòmiques i socials entre els habitants i empreses de les tres comarques.