Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / Telefónica garantirà dues vies de connexió a l'Alt Urgell per evitar noves avaries

Telefónica garantirà dues vies de connexió a l'Alt Urgell per evitar noves avaries

La companyia es compromet a completar els propers mesos les inversions pendents després del nou incident del dia 7 passat Els particulars que vulguin exigir una indemnització poden fer el tràmit a l'Oficina d'Atenció al Consumidor
Pantalla ordinador
21/12/2011 12:10

Telefónica s'ha compromès a completar un sistema de "redundància" per evitar que la Seu i l'Alt Urgell es tornin a quedar incomunicats virtualment, tal com va passar el dia 7 passat. L'alcalde de la Seu, Albert Batalla, s'ha mostrat satisfet per les explicacions que els ha donat avui dimarts el conseller de Telefónica Catalunya, Ramon Salabert, sobre les mesures previstes per evitar noves avaries. A la reunió també hi han assistit representants de l'Associació d'Empresaris de l'Alt Urgell.

Teléfonica ha reconegut que actualment hi ha dues inversions pendents, que s'han compromès a executar els propers mesos. concretament, la primera part es completarà al febrer; i la segona, d'aquí a quatre mesos. Aquestes millores han de garantir que la Seu tingui accés a la banda ampla des de dos punts diferents i, per tant, que si hi ha problemes en una de les xarxes es pugui seguir subministrant des de l'altra.

La companyia ha detallat que des del 2008 la companyia ha destinat prop d'un milió d'euros a millorar els serveis de telefonia i banda ampla a la comarca.

Pel que fa a les indemnitzacions, els particulars que vulguin exigir una compensació en la factura s'han d'adreçar a l'Oficina d'Atenció al Consumidor, al Consell Comarcal. Amb les empreses, tanmateix, el procés serà més complex ja que cal fer una demanda judicial. I un dels obstacles en aquest cas serà que el causant de l'avaria no va ser directament Telefónica sinó una persona aliena a la xarxa d'ADSL.

L'Associació d'Empresaris de l'Alt Urgell ha valorat positivament "la rebuda i la predisposició" mostrada en aquest cas per Telefónica "per donar les explicacions reclamades". El president de l'AEAU, Jordi Grau, ha detallat que han començat a treballar amb l'advocat de l'entitat per contactar amb el servei jurídic de Telefónica i poder fer un estudi complet del cas. L'objectiu és poder valorar la viabilitat de reclamar danys i perjudicis.

Cal recordar que l'aturada del 7 de desembre es va iniciar passades les 9 del matí i es va localitzar a la zona de Toloriu. Milers d'usuaris de l'Alt Urgell i la Cerdanya van estar més de deu hores sense internet ni telefonia fixa. Segons els tècnics, l'origen va ser en el conductor d'un tractor que va tallar accidentalment els cables de la xarxa.

Mostrar formulari de contacte