Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / Territori i Sostenibilitat comunica que ALSA millorarà el servei de transport públic entre la Seu d'Urgell i Barcelona

Territori i Sostenibilitat comunica que ALSA millorarà el servei de transport públic entre la Seu d'Urgell i Barcelona

L'empresa no donarà a partir d'ara preferència als usuaris dels bitllets senzills. L'equip de govern municipal, satisfet per l'acord, després de denunciar problemes en la gestió de la línia

Estació d'autobusos de la Seu
Estació d'autobusos de la Seu
16/12/2019 13:05

El Departament de Territori i Sostenibilitat ha comunicat a l'Ajuntament de la Seu d'Urgell que l'empresa ALSA millorarà el seu servei en la línia Andorra-la Seu d’Urgell-Barcelona. Després de les gestions fetes, s'ha acordat augmentar la capacitat dels autobusos i reforçar l'oferta de places els dies en què es detecti una demanda elevada. Així mateix, s'ha donat la instrucció als conductors perquè els usuaris accedeixin al vehicle per ordre d'arribada, i no pugin primer els que tenen bitllets senzills. Finalment, s'ajustaran els horaris per millorar el servei i no saturar la línia amb viatgers que tenen d'altres destinacions finals.

Pel que fa a la problemàtica d'accés als autobusos, mentre no entri en vigor la futura integració tarifària i la T-Mobilitat, la Generalitat està treballant amb l’objectiu que els propietaris de la T-10/120 puguin reservar prèviament el seu seient telemàticament, fet que permetria que l'operadora planifiqués millor l'ocupació.

L’equip de govern de l’Ajuntament urgellenc, que havia denunciat problemes en la gestió de la línia, s'ha mostrat satisfet amb aquestes mesures, així com amb la bona predisposició del Departament de Territori per cercar solucions a la problemàtica existent al Pirineu. Segons ha manifestat l’alcalde Jordi Fàbrega, "un transport públic eficient i a un preu raonable és fonamental per mantenir l’equitat del país, i és bàsic per a les zones més allunyades de Barcelona". I ha afegit: "Entenem que la solució definitiva passa per aconseguir la integració tarifària a tot el país, però mentre això no sigui una realitat, aquesta és una bona solució temporal”. Fàbrega també ha remarcat que una reunió al Parlament de Catalunya entre el vicealcalde urgellenc i diputat d'ERC Francesc Viaplana i el conseller de Territori, Damià Calvet, ha estat important per desencallar el problema.

L’Ajuntament de la Seu d’Urgell ja ha avançat que monitoritzarà el servei d'ALSA per veure si les mesures que s'implementaran són eficients i si solucionen el problema.

Queixes del territori

En els darrers mesos, diferents veïns i veïnes de la Seu d’Urgell, usuaris del servei ofert per ALSA en la línia Andorra-la Seu d’Urgell-Barcelona, havien traslladat a l’Ajuntament urgellenc el seu malestar pel funcionament d’aquest transport públic. En aquest sentit, els propietaris del títol de transport T-10/120 no podien accedir a l’autobús fins que no ho havien fet prèviament els usuaris que havien comprat el seu bitllet senzill a la taquilla. Aquest fet havia provocat que en alguna ocasió, tot i ser dels primers en arribar a l’estació d’autobusos, no poguessin viatjar, ja que l'autobús s’havia omplert amb els usuaris que havien comprat el tiquet únic. ALSA justifica que el procediment el motivava el fet que existeix un sistema de reserva prèvia de bitllets, que feia que aquests viatgers tinguessin prioritat sobre la resta.

Cartes i reunions

Per denunciar la situació, l’Ajuntament de la Seu d’Urgell ha efectuat diverses accions. L’alcalde Jordi Fàbrega va enviar cartes al conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet; al secretari general d’Infraestructures i Mobilitat, Isidre Gavín, i a l’empresa adjudicatària del servei, ALSA. Paral·lelament, el vicealcalde de la Seu d’Urgell i diputat al Parlament de Catalunya Francesc Viaplana, va contactar amb el subdirector general de Transport Públic i Mobilitat, Benjamín Cubillo, i es va reunir al Parlament amb el conseller Calvet.

Mostrar formulari de contacte