Testimonis oculars de l'accident de Torallola afirmen que la cua de l'helicòpter es va desprendre en ple vol
Alguns testimonis oculars de l'accident d'helicòpter de Torallola (Pallars Jussà) on van perdre la vida vuit persones l'any 2002, han afirmat en la segona jornada del judici que es fa a l'Audiència de Lleida que la cua es va desprendre de l'aparell instants abans d'estavellar-se. També han dit que l'aeronau va començar a fer un soroll "molt estrany", que va començar a girar sense control i que va impactar a terra produint-se una gran explosió.
Per la seva banda, el tècnic de manteniment d'Helieuropa Services, Carlos Mejías, ha assegurat que la cua estava "molt bé" en l'última revisió que va fer, tot just dos mesos abans de l'accident. El judici es reprendrà dijous amb la declaració de més testimonis.
Precisament, el dia de l'accident, l'helicòpter havia realitzat un vol a primera hora del matí que va fer que el còmput d'hores de vol fos de 100 hores i 45 minuts. Malgrat tot, l'aeronau va viatjar fins a la Val d'Aran, i en el camí de tornada es va estavellar. "Suposo que el pilot no hauria d'haver volat si s'havien superat les hores de vol", ha explicat. Tot i això, Mejías ha insistit que ell no tenia coneixement de les hores de vol de l'aparell, sinó que tan sols obeïa les indicacions del director tècnic de l'empresa, quan se'l requeria.
El judici continuarà aquest dijous amb la declaració de més testimonis, entre ells un responsable de la Comissió d'Investigació d'Accidents i Incidents d'Aviació Civil, que haurà de permetre esclarir quines van ser les causes exactes de l'accident.