Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / Tora Blava organitza la projecció a la Seu d'Urgell del documental 'Queer me'

Tora Blava organitza la projecció a la Seu d'Urgell del documental 'Queer me'

L'acte, en el marc de la commemoració del 28-J, tindrà lloc aquest diumenge al vespre a Cinemes Guiu i anirà seguit d'un col·loqui amb la directora, Irene Bailo

Projecció a la Seu d'Urgell del documental 'Queer me'
Projecció a la Seu d'Urgell del documental 'Queer me'
16/06/2026 13:21

Amb motiu de la commemoració del 28 de juny, Dia Internacional de l'Orgull LGTBIQ+, el col·lectiu feminista Tora Blava organitza la projecció del documental Queer Me, d'Irene Bailo Carramiñana. L'activitat tindrà lloc aquest diumenge, 21 de juny, a les 7 del vespre a Cinemes Guiu de la Seu d'Urgell, i comptarà amb la presència de la directora, que participarà en un col·loqui posterior a la projecció.

Queer Me és un documental autobiogràfic que narra el trajecte vital d'Irene Bailo, des dels seus primers amors adolescents fins al descobriment d'una comunitat queer a Tolosa de Llenguadoc. A través d'imatges d'arxiu familiar, gravacions personals i testimonis actuals, la pel·lícula construeix "un retrat íntim i col·lectiu del moviment transfeminista", des de la casa okupada 'TDB', un "espai de resistència i cura que acompanya la directora en el seu procés d'autodescoberta".

Segons Tora Blava, aquesta proposta "vol ser, en el marc del 28J, una invitació a la memòria i al debat", al marge d'una "celebració institucionalitzada" i centrant-se en "un cinema que posa nom i cos a allò que el col·lectiu queer ha estat, i continua sent". El grup hi afegeix que "el col·loqui amb la directora servirà d'espai per compartir, preguntar i reflexionar sobre els temes que planteja el documental".

Aquest és el primer llargmetratge documental que ha produït Irene Bailo, en col·laboració amb la productora aragonesa Du Cardelin Studio i la francesa Corpus Films i amb el suport del CNC de França, i els governs regionals de Nova Aquitània, Occitània i l'Aragó, a més de l'Ajuntament de Saragossa. Des de la seva estrena ha recorregut diversos festivals de cinema i ha omplert sales a Saragossa, Tolosa i d'altres ciutats, "generant un gran ressò entre el públic queer i més enllà".

Mostrar formulari de contacte