Torna aquest Nadal a la Seu d'Urgell el servei d'acompanyament i cura puntual d'infants de 3 a 12 anys
'L'Espai de Joc' s'ubicarà al Centre Cívic El Passeig, del 21 al 31 de desembre. Per utilitzar aquest recurs gratuït, destinat a la conciliació familiar, laboral i personal, cal inscriure's prèviament
L’Ajuntament de la Seu d’Urgell posarà novament en marxa aquest mes de desembre, coincidint amb les festes de Nadal, l’Espai de Joc. Es tracta d'un recurs municipal gratuït d’acompanyament i cura puntual d’infants de 3 a 12 anys, que té com a objectiu "garantir el dret a la cura, facilitar la conciliació familiar, laboral i personal, i alliberar temps a les famílies".
El servei, destinat a nens i nenes que cursen des d’educació infantil 3 a 6è d’educació primària, s’ubicarà al Centre Cívic El Passeig i funcionarà del 21 al 31 de desembre en horari de matí i tarda, de 9 a 14 hores i de 17 a 19 hores, excepte els dissabtes i el 24 i 31 de desembre, que estarà operatiu de 9 a 14 hores.
L'Espai de Joc oferirà diverses opcions lúdiques, joguines i materials per fer manualitats, per tal que els infants gaudeixin d'una opció d’oci i lleure de forma acompanyada. El lloc estarà dinamitzat per monitors i monitores del Consell Esportiu de l’Alt Urgell.
Inscripció i reserva de plaça
Per fer ús del servei cal donar-se d’alta de manera telemàtica. Una vegada formalitzada la inscripció ja es podrà reservar plaça per quan es necessiti, però amb una antelació de 48 hores. La reserva de plaça es pot fer via telefònica, amb una trucada o WhatsApp al 697 107 855. També es pot dur a terme enviant un correu electrònic a espaidejoclaseu@gmail.com
Conciliació familiar
La proposta, que ja es va engegar l’any passat a la Seu d’Urgell, pretén generar "espais de conciliació que facilitin l’empoderament de les dones", especialment d’aquelles que per determinades circumstàncies no disposen de mitjans o una xarxa suficient "per fer front a necessitats de cura i atenció dels infants que tenen a càrrec". És per això, que l’Espai de Joc s’adreça al conjunt de la població, però especialment a un seguit de col·lectius que tenen accés prioritari: famílies monoparentals, mares/tutores en situació de violència masclista o en situació d’atur de llarga durada, així com famílies amb altres càrregues o responsabilitats de cures, entre d’altres.
Temps x Cures
Espai de Joc forma part d’un pla impulsat i finançat pel Ministeri d'Igualtat i el Departament d’Igualtat i Feminismes de la Generalitat de Catalunya, anomenat ‘Temps x Cures’. L’objectiu principal d’aquest pla és avançar en la corresponsabilitat pública vers les cures.
